Everest-filmen: hur usel kommer den att vara?

Hej allihopa!

Som sagt, Hollywood tar sig an klättring, eller snarare höghöjdsjumarering, än en gång. Cliffhanger är rätt kul, men Vertical Limit var ju bara irriterande. Vad tror ni? När får vi se en film som något så när porträtterar klättring korrekt?

Självklart kommer jag att gå och se filmen ändå!

Med vänliga hälsningar

Kaj

Det har vi redan sett. "Touching the void" hade inte jag något att anmärka på. Holywood och klättring är en dålig kombination. K2 är väl ok. Möjligen. Kanske. Lite grann.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nordwand är överlägset bästa klätterfilmen tycker jag. Om vi pratar spelfilm så klart. För övrigt ser jag hellre Vertical Limit än Cliffhanger om jag är piskad av välja. Everest lär väl ses. Mtp Gyllenhaal bl a kan den nog vara skaplig, och t o m bra om man inte är insatt i alpinism / klättring. Återstår att se hur grava misstagen / förvrängningarna är.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips