Re: Taurus I
Det går, men det är inte helt lätt. Man måste modifiera lite, och fixa en rem/snöre som håller ihop "tvärbågen", samt en kraftig gummisnodd som håller ihop bågarna om man bara vill ha upp innertältet. Det går inte att sätta upp innertältet först och sedan dra på yttertältet. Hör av dig om du vill veta mer.
På mitt (inköpt i år) är det meningen att ventilationen skall regleras m h a en justerbar öppning högst upp i absiddragkedjan.
Hmm, här måste de ha ändrat konstruktion - på mitt är det bara myggnät på översta tredjedelen av innertältsdörrden.
[Ändrat av TBy 2003-09-16 kl 07:48]
barre; sa:Jag har ett Vaude Taurus 1 och är ganska nöjd med det. Främst p g a det låga priset.
Men att man kan slå upp tältdukarna var för sig på det tältet var något nytt för mig. Sitter väl ihop?
Det går, men det är inte helt lätt. Man måste modifiera lite, och fixa en rem/snöre som håller ihop "tvärbågen", samt en kraftig gummisnodd som håller ihop bågarna om man bara vill ha upp innertältet. Det går inte att sätta upp innertältet först och sedan dra på yttertältet. Hör av dig om du vill veta mer.
Ventilation finns inte. Jag har inte haft några problem med kondens, dock.
På mitt (inköpt i år) är det meningen att ventilationen skall regleras m h a en justerbar öppning högst upp i absiddragkedjan.
Det som är dåligt med tältet är lösningen med myggnätet tycker jag. Man måste dra bort nästan halva myggnätet för att kunna krångla sig in. Krångligt och dåligt, en dragkedja till skulle kunna löst det.
Hmm, här måste de ha ändrat konstruktion - på mitt är det bara myggnät på översta tredjedelen av innertältsdörrden.
[Ändrat av TBy 2003-09-16 kl 07:48]