eTrex, bios uppgradering

• Trådstartare markus_alvarsson@hotmail.com (Markus Alvarsson)
  • Start datum

markus_alvarsson@hotmail.com (Markus Alvarsson)

Gäst
Någon stans har jag sett att det finns 2 olika bios uppgraderingar för eTrex. En för eTrex och en för eTrex europa. Vad skiljer ?

Uppgradering till eTrex

Jag fick min eTrex Summit i måndags och tankade hem uppgraderingen (Ver 2.04) samma kväll från http://www.garmin.com/support/download.html.
Såg då att det fanns två olika versioner, 2.02 Europa och 2.09 till "den Gule".

Blev givetvis nyfiken och kollade in Europaversionen där det stod:

Please note: Only eTrex units that support multiple languages can use this software.

Jag kunde inte låta bli att skriva ett brev till supporten på Garmin där jag frågade om det finns två versioner av eTrex, en som stödjer ett språk och en annan som klarar av flera språk.
Jag frågade givetvis om de kommer att ta fram en Europaversion till Summit'en också.

Jag går nu och trampar otåligt fram och tillbaka och väntar på svar. När svaret kommit så postar jag här.
To be continued...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fortsättning på uppgraderingsfrågan

Hej igen!
Nu har Supporten hos Garmin svarat på min fråga, men inte blev vi väl just nå gladare för det.

The eTrex European is a new version of the eTrex that simply has extra memory for multi-lingual menu's (selection is made in the SYSTEM page of the SETUP menu).

An existing eTrex cannot be updated to accept this software.

I have not heard of any plans for a multi-lingual version of the eTrex Summit.

Alltså, Det är tydligen en apparat med mer minne för fler språk och om man går in på systemsidan i setup'en ska man kunna välja mellan flera språk. Samt att det INTE går att uppgradera en befintlig apparat

Tji fick vi... Ó¿Ò

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips