Etapptips Sörmlandsleden

Hej,

Har någon förslag på en bra tvådagarsetapp på Sörmlandsleden (i hyfsad närhet till Stockholm)? Jag går med mina två söner (3 och 5 år) som har en daglig aktionsradie på ca 6 km. Ibland längre.

Vi behöver alltså en etapp som passar att dela i två. Vi tältar och vill helst inte bära allt dricksvatten från start.

Har kollat etapp tre på Sörmlandsleden 12 km. Dock osäker på om det finns bra tältplats vid det fd rastskyddet.

Andra turer förutom Sörmlandsleden är också intressanta.

Tacksam för alla förslag.

Hälsningar,
Kristian

Sörmlandsleden

Vandrade Sörmlandsleden från Björkhagen till Tyresta By och övernattade strax innan "skärmskyddet" vid Årsjön. Det var väldigt vackert och ca 30 meter från vattnet med skydd av träden. Det är dock en ganska brant stigning några kilometer innan platsen. Kan annars rekommendera den sträckan. Tyresta By är väldigt vackert och säkert mycket uppskattad av barnen. God tur !!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
BKD; sa:
Hej,

Har någon förslag på en bra tvådagarsetapp på Sörmlandsleden (i hyfsad närhet till Stockholm)? Jag går med mina två söner (3 och 5 år) som har en daglig aktionsradie på ca 6 km. Ibland längre.

Vi behöver alltså en etapp som passar att dela i två. Vi tältar och vill helst inte bära allt dricksvatten från start.

Har kollat etapp tre på Sörmlandsleden 12 km. Dock osäker på om det finns bra tältplats vid det fd rastskyddet.

Andra turer förutom Sörmlandsleden är också intressanta.

Tacksam för alla förslag.

Hälsningar,
Kristian

Hänvisning:http://www.sormlandsleden.se. med detaljerade etappbeskrivn. kan kanske vara till någon hjälp inledningsvis om den inte redan är bekant.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips