error i mapsource

hej

jag skulle hjälpa min kompis och kolla vad som var fel med mapsource när han startade frilufskartan då detta meddelande dyker upp

Error finding MDR image file.Family: 797 Mdr file nameC:\Garmin\FAMILY_797MDRMAP.IMG

är det någon som vet vad detta kan vara för fel? det dummaste är att han inte hittar skivan just nu så att vi kan installera om programet

vore tacksam för svar

kenta2

Troligen ett registerfel

Det borde se ut så här i registret:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Garmin\Mapsource\Families\FAMILY_797]
"ID"=hex:1d,03
"MDR"="C:\Garmin\FAMILY_797\MDRMAP.IMG"
"IDX"="C:\Garmin\\FAMILY_797\product.mdx"
"UnlockURL"="http://www.garmin.se/friluftskartanpro"

hej

jag skulle hjälpa min kompis och kolla vad som var fel med mapsource när han startade frilufskartan då detta meddelande dyker upp

Error finding MDR image file.Family: 797 Mdr file nameC:\Garmin\FAMILY_797MDRMAP.IMG

är det någon som vet vad detta kan vara för fel? det dummaste är att han inte hittar skivan just nu så att vi kan installera om programet

vore tacksam för svar

kenta2

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för tipset Stefan

Jag kollade i registret och där stämde texten som du skrev men jag passade även på att kolla om filen fanns på datorn enligt texten och den fanns inte i den mappen utan den låg i en annan mapp genom en sökning av filen jag flyttade den till den rätta mappen och nu fungera det igen

kenta2

Kan inte öppna MapSource

Fick problem med en reg.fil till en karta och skapade en sådan. Möjligen gjorde jag något fel. Sedan dess går det inte att öppna MapSource i datorn. Jag har avinstallerat MapSource och försökt hitta alla filer i hårddisken från Garmin och raderat dessa. Att återinstallera MapSource går utmärkt, men det dyker ändå upp ett meddelande när man försöker starta MapSource "Det finns ett problem med registret, kan inte öppnas" eller nåt åt det hållet.
Har upprepat av / installation ett antal gånger men får lyckas inte starta MapSource i alla fall!

/K

Fick problem med en reg.fil till en karta och skapade en sådan. Möjligen gjorde jag något fel. Sedan dess går det inte att öppna MapSource i datorn. Jag har avinstallerat MapSource och försökt hitta alla filer i hårddisken från Garmin och raderat dessa. Att återinstallera MapSource går utmärkt, men det dyker ändå upp ett meddelande när man försöker starta MapSource "Det finns ett problem med registret, kan inte öppnas" eller nåt åt det hållet.
Har upprepat av / installation ett antal gånger men får lyckas inte starta MapSource i alla fall!

/K

Fel i Registret är sånt som kan hända.
kolla på

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=37517&highlight=registret+mapsource

Detta var iallafall förr en vanlig frâga frân de som försökte installera piratkopierade versioner av friluftskartan.
Med ordinarie filer har jag aldrig sett problemet.
En systemâterställning till en tidpunkt före problemet brukar hjälpa.

Detta var iallafall förr en vanlig frâga frân de som försökte installera piratkopierade versioner av friluftskartan.
Med ordinarie filer har jag aldrig sett problemet.
En systemâterställning till en tidpunkt före problemet brukar hjälpa.

Jag har fått det på legal friluftskartan pro i windows XP eller 2000 (minns ej om det var jobbpc eller hemmapc). Jag vet inte om det har med språket att göra i windows, men ibland så har \ fattats i registret i sökvägen för "familjen".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips