Erling Bengtsson

Köpte familjens kajaker (5 st) av Erling på SVIMA i mitten på 80-talet. Igår såg jag på webben att han "paddlat vidare". Någon som vet något om omständigheterna? Det tar lite extra att se vänner och bekanta ur ens egen generation försvinna.
T

Svima

startades av Erling nån gång på 70-talet på Eugeniavägen vid Norra Station/Karolinska i en enkel lokal i ett numera rivet område som lämnat plats för Norra Länken..

Mycket om Erling och om Svima kan du läsa i ett par nummer av tidningen Paddling från förra året och i år https://www.qiozk.com/paper/paddling/1-2012/10. Där står också lite om hur han plötsligt avled och om att sonen tog över. Jag har en minnesbild av vad jag läst, den kan vara fel i detaljerna så jag avstår från att skriva det här.

Thure

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips