Erfarenheter av Lundhags T-skate

Tänka höra vad det finns för erfarenheter av Lundhags T-skate skridsko? skiljer den sig något mot Nordic förutom färgen?

Håller stålet samma hårdhet som Skyllermarks skridskor?

Även jag är intresserad av recension på Lundhags T-Skate och uppar därför tråden.
Någon som provat och kan komma med ett utlåtande?

vh Jakob

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
skiljer den sig något mot Nordic förutom färgen?
Håller stålet samma hårdhet som Skyllermarks skridskor?

Jag åker nu på ett par Lundhags Nordic som jag modifierat lite. Väntar att ett par T-skate Pro skall falla ner i postlådan vilken dag som.

Tidigare hade Lundhags ett tag problem med att betten släppte. Det har att göra med aluminium och stålet utvidgas olika i temperaturskiftningar. Tror inte problemet var jättestort med Nordic även om jag vill minnas att det hände på äldre modeller. Infästningen mellan plattan och betten är ny på T-skate + att man lagt till "fjädernitar" för att hålla ihop det hela.

I sin helhet tycker jag T-skate ser ut att vara både välbyggd och genomtänkt ut...men som sagt så har jag inte använt dem ännu.

De använder Sandvik stål i skridskorna. Skulle inte förvåna om det tom är samma material som Skyllemarks använder. Hur som så har jag inget negativt att säga om stålet.:)

Har använt t-skate pro i ett år ungefär. Väldigt nöjd med den. Bra hårdhet i stålet och håller skärpan rätt länge. Som alla skridskor behöver de ju brynas med jämna mellanrum. Att de dessutom kommer med en trevlig radie från början är inte dumt. Mina gamla skyllermarks ligger och samlar damm i skåpet och får agera reservskridskor.

/Edvard

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips