Erfarenheter av Lowa?

Hej!

Är det någon som har erfarenhet av det tyska märket Lowa? Jag har testat ett par Lowa Munro för 2200kr som satt väldigt bra. Tänkte bara kolla så att folk inte haft dåliga erfarenheter av märket. Denna modell har lite mjukare sula än Lowa Baffin Pro, men väger också 1,65kg mot 1,90kg. Vi ska bara vandra i jämtlandsfjällen i sommar så jag antar att en jättehård sula inte är nödvändig. Hur pass "extrem" vandring behöver man hänge sig åt för att den sortens sko ska vara nödvändig?

Tack på förhand!

Har aldrig provat skorna själv men tänkte köpa ett par inför vintersäsongen. Lowa är en av få producenter som ´tillverkar sina kängor i Europa, bl a i Tyskland och Slovakien.

De verkar också ha fått bra recensioner runt om på nätet.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Nu har jag köpt ett par

Har än så länge bara promenerat lite i dem och de verkar mycket bra, men jag kommer med ett utlåtande efter vandringen.

Hur funkade de?

Hej.
Hemma från vandringen ännu? Slet ut mina kängor på västra leden till Kebnekaise nu i somras och ska införskaffa nya. Har också provat Lowa Munro. Satt som gjutet och inte snordyra heller. Vad är din erfarenhet av dem från sommarens vandring?
Mvh
Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips