Erfarenheter av Buccaneer?

Japp, jag vet att det finns några rescensioner i banken men jag vill veta mer, och från fler. Snälla du som vet något, paddlat den osv. skriv en rad så blir jag glad. Jag är 187cm och har 45 i skor.

Tack på förhand och trevlig maj.

-Jesper i Göteborg

Riktig långfärdslåda

Har kört min Buccaneer i två år och är jättnöjd!
Det är en riktig långfärdslåda med generösa packutrymmen pålitlig i alla lägen.Men ändå rolig att paddla!
Det med illa dold förtjusning man utan vidare knõr ner en 7 personers moskolselkåta i aketerskottet!och ändå har plats för sin packnig.
Det kan vara lite svårt att få tag på en Buccis men om du kollar med Kenneth på Kyaksupport kanske han kan trolla fram en åt dig. http://www.kayak.se/
Mvh Thorleif

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag är helnöjd

Hej,

jag köpte en begagnad Buccaner här på utsidan.se förra året. Jag hade inte provpaddlat några kajaker utan gick bara på den informationen som fanns på nätet. Lite vågat men så här efteråt hade det inte kunnat bli så mycket bättre tror jag. Jag är nybörjare och har nu i efterhand provat bl. a Artisan Milennium som var mitt första val. Kan konstatera att för mig känns Buccaneren stadigare både opackad och packad. Var ute i höstas när det gick ordentliga dyningar, jag märkte inte mycket men mina duktigare kompisar i Artisan M och Point65 XP var lite skakiga. De hårda luckorna gör att känslan blir lite bättre. Jag uppskattar också att kajaken inte är så hög. Farten kan jag inte bedöma. Jag är 189 cm och har 42 i skor. Jag har fotstöden längst fram och det passar precis. Jag ska prova att flytta sitsen till det bakre läget för att få lite marginal. Jag har än så länge inget att klaga på.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips