Erfarenhet av vandring Beisfjord (Narvik) till Kebne?

Då vandringsäsongen är över i år för min del så startar planeringen för nya vandringsturer under nästa år.

Jag har tittat lite på en tur från Beisfjord söder om Narvik till Kebnekaise/Nikkaloukta. Turen går i Norge och ansluter till Kungsleden vid Singi.

Om du har någon erfarenhet om att ha vandrat den vägen vill jag gärna höra om detta.

// Peter

Jag vandrade Narvik (via Beisfjord) till Kebnekaise/Nikkaluokta för några år sedan. Nu vet jag inte vilken väg du tänkt dig efter Beisfjord men om det är den via Skamdalen mot Lossi och därifrån till Cainhavagge (med risk för stavfel) - Gautelisvattnet - Nordkalottenleden till dess att den ansluter Kungsleden mellan Sälka och Singi - osv, så kan jag nog svara på eventuella frågor som du kan tänkas ha. Om det däremot är så att du tänkt ta den lite brantare starten från Beisfjord mot Hunddalen så finns det info om den sträckningen på Till Topps har jag för mig.

Mvh Jesper

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack Jesper,
Jag hittade reseskildringen på TillTopps. Tanken var att gå Hunddalen men jag återkommer gärna till dig om dina erfarenheter gällande den väg du tog.

//Peter

Vi har en del tips också

Vi avslutade vår vandring i Beisfjord i augusti i år. Startade iofs från Abisko, men vi har säkert en del tips om sträckor som du kan ha nytta av. Vi gick via Unna Allakas - Cunojavri - Losistua - Hunddalen och avslutade med den brantare nedstigningen till Beisfjord (dvs inte Skamdalen).

Det är bara att maila om du vill veta mer.

/Petra

Narvikfjellene

Blue_SE; sa:
Då vandringsäsongen är över i år för min del så startar planeringen för nya vandringsturer under nästa år.

Jag har tittat lite på en tur från Beisfjord söder om Narvik till Kebnekaise/Nikkaloukta. Turen går i Norge och ansluter till Kungsleden vid Singi.

Om du har någon erfarenhet om att ha vandrat den vägen vill jag gärna höra om detta.

// Peter
Hei! På http://www.narvikfjell.no finner du kanskje noen opplysninger som du kan ha nytte av. God tur !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips