Erfarenhet av vandring Beisfjord (Narvik) till Kebne?

Då vandringsäsongen är över i år för min del så startar planeringen för nya vandringsturer under nästa år.

Jag har tittat lite på en tur från Beisfjord söder om Narvik till Kebnekaise/Nikkaloukta. Turen går i Norge och ansluter till Kungsleden vid Singi.

Om du har någon erfarenhet om att ha vandrat den vägen vill jag gärna höra om detta.

// Peter
 
Jag vandrade Narvik (via Beisfjord) till Kebnekaise/Nikkaluokta för några år sedan. Nu vet jag inte vilken väg du tänkt dig efter Beisfjord men om det är den via Skamdalen mot Lossi och därifrån till Cainhavagge (med risk för stavfel) - Gautelisvattnet - Nordkalottenleden till dess att den ansluter Kungsleden mellan Sälka och Singi - osv, så kan jag nog svara på eventuella frågor som du kan tänkas ha. Om det däremot är så att du tänkt ta den lite brantare starten från Beisfjord mot Hunddalen så finns det info om den sträckningen på Till Topps har jag för mig.

Mvh Jesper
 
Tack Jesper,
Jag hittade reseskildringen på TillTopps. Tanken var att gå Hunddalen men jag återkommer gärna till dig om dina erfarenheter gällande den väg du tog.

//Peter
 
Vi har en del tips också

Vi avslutade vår vandring i Beisfjord i augusti i år. Startade iofs från Abisko, men vi har säkert en del tips om sträckor som du kan ha nytta av. Vi gick via Unna Allakas - Cunojavri - Losistua - Hunddalen och avslutade med den brantare nedstigningen till Beisfjord (dvs inte Skamdalen).

Det är bara att maila om du vill veta mer.

/Petra
 
Narvikfjellene

Blue_SE; sa:
Då vandringsäsongen är över i år för min del så startar planeringen för nya vandringsturer under nästa år.

Jag har tittat lite på en tur från Beisfjord söder om Narvik till Kebnekaise/Nikkaloukta. Turen går i Norge och ansluter till Kungsleden vid Singi.

Om du har någon erfarenhet om att ha vandrat den vägen vill jag gärna höra om detta.

// Peter
Hei! På http://www.narvikfjell.no finner du kanskje noen opplysninger som du kan ha nytte av. God tur !
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sofiagothlin Någon som har erfarenhet av NEMO Dagger i fjällmiljö? Fjällvandring 0
easker Erfarenhet av ensam-vandring? Fjällvandring 28
Jennsa Erfarenhet av vandring förbi Rogen? Fjällvandring 12
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
HansViktor Erfarenhet av Härjångsfjällen Fjällvandring 5
Pidor Erfarenhet av barfotavandring krin kebnekaise Fjällvandring 38
Humlan.W Din erfarenhet av ensamvandring Fjällvandring 36
oskar_thulin Abiskofjällen - någon som har erfarenhet av Nissonvaggi och Mårmapasset? Fjällvandring 24
tikita erfarenhet av Lundhags kängor i fjällen? Fjällvandring 18
82-barn Erfarenhet med: Kinsarvik-stavali -hedlo-dyranut-kjeldebu-rembedsalsseter-finse? Fjällvandring 1
victor.berglund Kebnekaise i början av april - utrustning, turförslag och erfarenhet? Fjällvandring 5
Miacarolina kebnekaise - erfarenhet? Fjällvandring 10
Erfarenhet av Björnar i Jämtlandsfjällen ?? Fjällvandring 3
Maxplosive Rekommendation på 1 veckas vandring? Fjällvandring 2
Totteman Vandring 2024 Fjällvandring 26
camoscio Vandring för seniorer Fjällvandring 4
Claes_H Vandring långhelg 21-24 september - Skäckerfjällen eller Sonfjället? Fjällvandring 7
Sivsdotter Vandring med äldre Fjällvandring 38
hsp Sen vandring början av October Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Cuba Cola Vettigaste miniradion för vandring mm? Fjällvandring 3
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
sanoj89 Tips på vandring 3-4 dagar som nås med bil från Göteborg? Fjällvandring 2
silverjuggler Inför familjetur Jotunheimen Fjällvandring 0
Lasse Be Vandring i Sösjäfjällen Fjällvandring 6
berekson Kortare vandring i Vindelfjällen - Norra Fjällnäs-Syter-Hemavan? Fjällvandring 5
fonkymon Nybörjare, tälta på vandring, utrustning? Fjällvandring 27
RikardKvist Miekak (Kvikkjokk) till Jäkkvik kombinerad raft och vandring Fjällvandring 5
libo475 Vandring Mittådalen till Fältjägarstugan Fjällvandring 1
Ljung_dalen Vandring från Storlien mot Norge Fjällvandring 1
Jockan Tips på en 3-4 dagars vandring kring Abisko, Riksgränsen osv Fjällvandring 1
flindvl Vandring i andra halvan av september - hur snabbt blir det mörkt :) ? Fjällvandring 28
HansViktor Vandring Lunndörren till Dörrsjön Fjällvandring 8
Jontezx1 Jämtlandstriangeln vandring Fjällvandring 4
Wwiddan Tips på rundvandring i Jämtlandsfjället Fjällvandring 9
sauln tips på 2-3 dagar vandring från grövelsjön Fjällvandring 6
Dykarn123 Vandring Kebnekaise ryggsäck Fjällvandring 4
Vanni8 Vandring i Norge nära Göteborg Fjällvandring 2
elinalicia Vacker och njutningsfull vandring i svenska fjällen? Fjällvandring 25
Vattenvargen Fjällen om hösten - när och vart? Fjällvandring 10
Mellon Vandring Tarfala-Nikkaloukta Fjällvandring 3
rb Vandring i Sarek med barn Fjällvandring 6
andersnoren Fyra-fem dagars vandring i Abisko med fjällnybörjare Fjällvandring 17
JustIvan Kan en tjej använda stratos 36? Fjällvandring 4
tholedo Sarek Ritsem-Saltoluokta Fjällvandring 13
Tvistkotte Tänkt vandring i Härjedalen/Jämtland (4-5 dagar) Fjällvandring 0
RasmusBL Unik vandring. Fjällvandring 21
croby Grönfjäll vandring Fjällvandring 0
sanoj89 Egen vandring i grövelsjön? Fjällvandring 14
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...