Erfarenhet av Engellsons dunjacka Stavanger?

Den bör vara lika varm som andra genomsydda dunplagg.
Vill du ha ett varmt dunplagg för stilla aktiviteter leta efter dubbla,långa dunjackor.
Men som rastförstärkning under regn/vindlagret säkert utmärkt.
Har själv inte engelsons men är rätt nöjd.
Med engelsons är jag däremot nöjd. Funktion och tämligen korrekta beskrivningar.

go tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte alltid. Min erfaranhet är att de börjat svaja lite i kvalité och exakthet. Fick bl.a. ett bar byxor som som avvek 6 cm från det angivna breddmåttet. Det är jättemycket eftersom de anger plaggvidd tvärsöver (istället för kroppsmått, vilket är mkt bra!). Men generellt håller jag med. Rejäla grejer, även om inte alltid så lätta. Synd att de inte sätter ut vikt.

De har däremot jättebra support. Om man ringer går de och mäter det man är intresserad av på plagget och man får returnera utan krångel och kostnad om det blivit fel.

Engellson överlag är jag nöjd med, klart prisvärt.
Min fråga gällde dock ovan nämna dunjacka att använda just som förstärkningsplagg i stället för en fleecetröja.
De beskriver den själva som ultralätt, men anger ingen vikt. [emoji846]

Mvh Erik

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips