Enkelt regnställ sökes

Jag vill ha tips på ett billigt, litet regnställ/regnbyxor. Kraven är förutom ovan nämnda också att man packar plagget i en liten påse så att den alltid kommer med.
Användning är mest på väg till jobbet och liknande okrävande uppgifter.

Tack på förhand

//PW

Poncho

Jag skulle nog välja en poncho för de upg. Fjällräven har en lämplig som kostar cirka 200 kr..................... Det som e bra med en poncho är att den e liten och börjar det regna så är det bara att dra den över huvudet....

Inte så glamoröst men väldigt funktionsdugligt.....

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
M90

Ja poncho eller försvarets M90 regnställ.

Det kan ju i en enkel handvändning rullas in i luvan och vipps så har du påse.

Har dock ingen pris uppgift..

Köpte ett regnsställ på ett överskottslager för 125:-
Är danska försvarets regnställ, tunnt och slitstarkt + att det tar ingen plats alls =)

Re: Poncho

skinny; sa:
Jag skulle nog välja en poncho för de upg. Fjällräven har en lämplig som kostar cirka 200 kr..................... Det som e bra med en poncho är att den e liten och börjar det regna så är det bara att dra den över huvudet....

Inte så glamoröst men väldigt funktionsdugligt.....

Skvätter det inte in underifrån när man använder en poncho..

Hade kronans gamla m/59 regnponcho, som kunde konstrueras till någonting som nästan liknade ett enmanstält. Den var stor och grön men förvånansvärt ok.
Problemet var att när man traskade igenom t.ex. högt gräs, blev byxorna under ponchon blöta.
Jag kan tänka mig att samma sak kan hända vid cykling..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips