• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

En vecka i svenska eller norska vinterfjällen

Hej,
Jag söker någon som har lust med en turvecka på skidor i fjällen.Vilka fjäll spelar mindre roll. JAg är också flexibel när det gäller datum från fab-april. Just nu bor jag i Stockholm men kommer ursprungligen från Lappland och har vana av kyla och snö. Jag gillar all slags friluftsliv. Hör av dig! Jag är 26.
/ Viktoria

Hej!
Jag har själv funderat på att åka en tur i Sylarna från Helagsfjället till Storulvåns fjällstation över Sylmassivet. Men det finns ju säkert andra trevliga turer också. Jag har ingen erfarenhet vad det gäller turåkning i fjällen, men det kanske du har?
Hör av dig.

Joakim.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tur mellan STFs stugor

Hej Johan...
Egentligen så har jag ingen djupare erfarenhet när det gäller vinterturer men jag är uppvuxen i Lappland och har stått på längdskidor sedan jag var 6 år...jag tänkte åka Telemarkskidor och med relativt lätt packning och sova i STFs stugor. Kanske ta någon topptur någon dag...Vem är du? var kommer du ifrån?....Intressen osv. Du kan maila mig om du vill: viktorianilsson@yahoo.com

Telemarkstur

Hej Viktoria och Joakim,

Jag heter Petra och har också funderat på att åka på en fjällresa i vinter. Har lite erfarenhet av fjällturer (gått en vinterfjällkurs). Hör gärna av er om ni fortfarande är intresserade. petra_and@hotmail.com

Hör av er om datum!

Jag är alltid sugen på fjälltur, problemet är att jag aldrig är ledig när alla andra är det och tvärt om. Jag är 26 år och har gått en del fjällturer på vintern, mest i Helags området. Jag har aldrig sovit i stuga dock, men det kan ju vara skönt att slippa gräva.

Har ni plats och datumet är rätt så är jag intresserad.

bjorn@geologist.com

Hej Viktoria

Det låter jättespännande att göra en veckotur i fjällen.
Själv är även jag en gammal norrlännig som både stått på ett par skidor förr och klarar av lite kyla.
Jag har inte planerat något speciellt då det ju är en bit till fjällen och det samtidigt inte är så lätt att få med sig någon, men jag tror att området kring Grövelsjön skulle kunna vara intressant då det finns STF stugor i området.

Hör av dig om du fått ihop ett par intressenter och om ni bestämt datum resp resmål.

/Anders

Till fjälls den 11/3 en vecka

Hej alla intresserade.

Nu finns det ett datum spikat. Den 11 mars drar vi iväg till Keb och dess omgivningar.
Vi kommer bo i tält, åka skidor mellan olika berg och ställen och göra flera toppturer på de fina bergstopparna i området. Självklart inklusive Kebs toppar.

"Vi" är just nu två personer med hyfsade erfarenheter från fjället men skulle gärna bli fler.
Häng med oss om du har lust. Maila mig på adress martin@teknologia.com eller ring 031-545480

På återseende i norr...

// Martin

fjällen

hej
jag flyger upp till hemavan den 4/3 till ett kanonpris på 750 skr från stockholm detta inkluderar hotell med frukost 4 dagar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips