En vecka i alperna

Hallå

Jag är en 26 årig kille som byter jobb snart och som tänkte ta en skidvecka i alperna innan det är dags att börja på det nya arbetet.
Är det någon som är sugen på att åka iväg under v.9 hör av er, jag är öppen för ala förslag på skidort.

/Anders

varför?

LuisFigo; sa:
Hallå

Jag är en 26 årig kille som byter jobb snart och som tänkte ta en skidvecka i alperna innan det är dags att börja på det nya arbetet.
Är det någon som är sugen på att åka iväg under v.9 hör av er, jag är öppen för ala förslag på skidort.

/Anders

varför vecka 9???
stockholmarna har sportlov, stora delar av de europeiska länderna har också ledigt, du får slåss om pudret, liftköerna är milslånga, dansgolvet på after-skin och nattklubbarna är fyllda med fjotisar (fast det kanske du inte tycker är någon nackdel....?)

nä, om jag var du så skulle jag åka lite tidigare och slippa allt det där! var själv i val d´isere vecka 5 och det var underbart! sol hela veckan, lugnt i liften och man kunde hitta orört puder utan några större problem och det var riktigt drag på after-skin men RIKTIGA skidåkare!

kan ju tilläggas att jag var i val thorens vecka 9 också och det var inte lika bra...

lycka till!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips