En ny BASK

Ja, nu har man köpt en ny rygga utan att fråga om råd på utsidan ;-) Men det var i någon tråd en i höstas som jag gjorde att jag halkade in på bask.ru. Nu ligger det en 90 liters röd BASK Shivling på golvet.
Det är märkligt likt min Jack Wolfskin Trailhed II i designen? Lite tunnare stoppning på avbärabälten och remmar. Den har justerbar rygglängd och väger 2 kg. Det skall bli kul att prova den i sommar.
Skriva en recension efter att ha testat är nog bortkastad tid, INGEN LÄSER JU DOM ...// RJ

walk_alone; sa:
Ja, nu har man köpt en ny rygga utan att fråga om råd på utsidan ;-) Men det var i någon tråd en i höstas som jag gjorde att jag halkade in på bask.ru. Nu ligger det en 90 liters röd BASK Shivling på golvet.
Det är märkligt likt min Jack Wolfskin Trailhed II i designen? Lite tunnare stoppning på avbärabälten och remmar. Den har justerbar rygglängd och väger 2 kg. Det skall bli kul att prova den i sommar.
Skriva en recension efter att ha testat är nog bortkastad tid, INGEN LÄSER JU DOM ...// RJ

Tjena!
Klart man läser din recension, men du får väl göra som alla messerschmittar här, göra lite reklam för den!

2 kg lät ruskigt lätt och bra. Tycker min Norröna Storen på 90 liter är lätt med sina 2,8, vilket i alla fall är över kilot lättare än en Arcteryx eller Lundhags i samma storlek.

Berätta gärna var du köpte den när du skriver din recension.

Christer

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
walk_alone; sa:

Men du tror att någon kommer läsa den här tråden om ett par dar, när den försvunnit ner i listan. Njae...

Hur mycket betalade du för säcken? Var?
Jag är lite nyfiken på en Eiger - 80 liter, 1,5 kg.
Men priset är okänt.

Eiger

Är oxå intresserad av Eiger så om någon/några vet nåt om pris osv så får de gärna höra av sig!

/p-a

Nordesjö; sa:
Men du tror att någon kommer läsa den här tråden om ett par dar, när den försvunnit ner i listan. Njae...
Hur mycket betalade du för säcken? Var?
Jag är lite nyfiken på en Eiger - 80 liter, 1,5 kg.
Men priset är okänt.
Men detta är ju ingen recension, för jag vill ju inte skriva någon å så kan jag inte heller förrän jag kutat omkring med den.
Enligt importören tillverkas inte Eiger mer, jag var också ute efter en sådan så det fick bli Shivlingen i stället. // RJ

En recension vore mycket intressant. Var inne på deras hemsida och kollade på återförsäljare men kunde inte hitta några priser. Vad kostade ryggsäcken om man får fråga?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips