Elbrus på torsdag

Lycka till med toppbestigningen. Stod på toppen för knappt två veckor sedan. Hoppas ni får lika bra väder på toppdagen som vi hade.

Vilket pressuppbåd ni skaffat. Nån anleding till det? Är grymt impad om ni lyckats skaffa sponsorer för Elbrus. Själv åkte vi 6000km i en gammal rostig Vw Golf. Billigt och en jävligt kul bilresa...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Dom enda vi hörde av oss till var VK och aftonbladet, dom andra hörde av sig till oss på eget initiativ, vilket var jätte roligt. Tyvär lyckades vi inte få tag på några sponsorer, men bättre lycka nästa gång.
 
Jag var vid Elbrus för ca två veckor sen och mitt enda tips är att använda mycket solskyddsmedel. Jag slarvade med det och lyckades bränna ansiktet såpass illa att jag tvingades avbryta. Det är ju en ganska onödig anledning till att inte komma upp... =/

Lycka till med toppbestigningen. Stod på toppen för knappt två veckor sedan. Hoppas ni får lika bra väder på toppdagen som vi hade.

Vilket pressuppbåd ni skaffat. Nån anleding till det? Är grymt impad om ni lyckats skaffa sponsorer för Elbrus. Själv åkte vi 6000km i en gammal rostig Vw Golf. Billigt och en jävligt kul bilresa...

Grattis
Kom ni upp alla fyra?

/Gunnar
 
Grattis
Kom ni upp alla fyra?

/Gunnar

Tackar, jo vi kom upp alla fyra. Tog lite sovmorgon då vid körde sista campen vid pashtukova. Stod på toppen fredagen den 13:e klockan 13:20!

Kan också pusha lite för solskydd. Körde 30+ skydd i hela ansikten, sista dagen glömde jag smörja in läpparna. Sitter nu här nästa två veckor senare med sårskorpor på underläppen. Hela semestern efter berget blev lite förstörd då jag varken kunde sola, skratta eller äta fast föda! Ni skulle bara veta hur mycket var/vätska det kan rinna ur en läpp... :(
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Då var vi hemma igen, tyvär kom vi bara upp på västra toppen, eftersom vi gick via den östra leden och på grund av upprepat dåligt eftermiddagsväder valde vi att inte forsätta vidare till den västra då detta skulle lägga på ett antal timmar till. Vi körde solfaktor 60 från ÖB vilket funkade utmärkt. Bilder kommer att komma upp innom ett par dagar på våran hemsida.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.