Eksholmssjön i Skåne

Avslmedl

Avstängd
Är det någon som vet vem som har rättigheterna för fisket i Eksholmssjön i närheten av Holmeja. Är det någon klubb eller går det att lösa fiskekort någonstans? I så fall var?

/g

Aardwolf

Avstängd
Kontakta dom så får du svar på dina frågor. Sen så har du Yddingecafé som säljer fiskekort till Yddingesjön vid väg 108

Avslmedl

Avstängd
En fiskeklubb i Svedala? Det var väldigt dålig info på deras hemsida. Har de ensamrätt på sjön? Då är man kanske tvungen att bli medlem för att få utnyttja vattnet, vilket i och för sig kan vara trevligt.
Hur känner du till detta, det står i din profil att du är från Stockholmstrakten.

Aardwolf

Avstängd
Bodde i Svedala från 94 till 04 och det stämmer att du måste bli medlem men då får du tillgång till båt med.
Dom har ensamrätten där och vad jag vet så är dom inblandade i Yddingesjön med.

Avslmedl

Avstängd
Oj, du hann slänga iväg ett inlägg till innan jag kom till skott. Ska ta kontakt med dem.

Yddingesjön är jag nog inte intresserad av, Eksholmssön verkar bra mycket intessantare.

Aktuellt

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 8 kommentarer

Svenskt Friluftsliv mobiliserar inför valet – och poddar hos Utsidan!

Friluftslivet är Sveriges tredje största folkrörelse men glöms bort i den politiska debatten. Det vill organisationen Svenskt Friluftsliv ändra på.

Aardwolf

Avstängd
Det var så lite så. Yddinge är nog som du säjer inget att bry sig om. Är rätt så utfiskad på grund av nätfiske.

Lycka till ;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips