Efterlysning

Min vän och kollega var ute i Jämtlandsfjällen för ett tag sedan med familjen. Den äldsta dottern hade givetvis med sig sin favoritnalle som hon fått av undertecknad. Tyvärr råkade det sig så att teddybjörnen kom på villovägar någonstans i fjällen. Ni kan läsa ett mycket gulligt inlägg om det på min väns blogg.

Nyligen drog jag mig till minnes en annan nallehistoria, som t.o.m. blev en världsnyhet. Det handlade också om en flicka som tappat bort sin nalle, men återfick den med hjälp av att polisen efterlyste den på sin Facebook-sida.

Inspirerad av detta, tänkte jag försöka samma sak på Utsidan (var annars?). Finns det någon som har vandrat till och/eller från Storulvåns fjällstation i början av augusti och sett en ensam teddybjörn? Om ni har sett den/tagit hand om den, så får ni gärna meddela mig på denna tråd. Jag tror att teddybjörnen Joel saknar sin vän.

Mvh /Joel

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips