Dynafit rando-bindningar

Finns tydligen i två modeller, en med 2-steg och en med 3-stegshöjning av hälen.

Hur håller dessa små underverk för åkning? Slitage? De väger ju ingenting, men är det värt pengarna?

/föhl
 
Riktigt bra.

Har dn gamla modellen av T.T bindningen. Den har få se nu... två olika lägen för hälhöjaren.

Själva bindningen funkar riktigt bra till min förvåning. Är faktikst mkt att åka md. Dt som gör skillnaden i åknings prestandan är nog vilka skidor o pjäxor man har till. Tidigare har man ju nästan jämt monterat denna bindning på tävlingsskidor typ Atomic:s Tourcap Guide. Som inte är nån fröjd att åka md faktiskt. Ska själv pröva att sätta bindnigarna på lite fetare lättviktar skidor typ Tua:s Hydrogen eller helium som har en midja på över 70mm. Jag kör md Dynafit:s T.T 4s pjäxa. Dn funkar riktigt bra. Aningens mjuk kanske. Mn skulle jag köpa nytt idag skulle jag satsa på Scarpa Lazer då dn verkar mer allround. Kanske inte lika lätt mn lite ska man ju få kämpa.

Låt dej inte luras av utseendet. Har inte hört en kotte som pajat dn. Diamir pajar betydligt lättare vad nu dt beror på.

Lätt är rätt!
/ Henke
 

Guest

Gäst
Något är knas

med ditt tangentbord, eller kanske jag skall skriva
ngt e kns md dt tngtbrd?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.