Dynafit is tha shit!

Måste bara säga till alla som fundrar på att köpa ny topptursutrustning
att ta dynafit i beaktning. De har blivit riktigt pålitliga o bra nu. Många olika bra pjuck, bindnigar för
allt och skidorna ser intressanta ut i år.
Testa testa !
SJ
 
jag vet! har sjælv dynafit ti som topptursbindning men åker kraftigt i backarna itillægg. hoppar med de, offpist osv osv. til en vikt av bara 235 gram.

robert
 
Ja det är faktiskt lite märkligt att inte Dynafit har "slagit" mer i Svedala,eller att det iaf det har tagit tid? Va kan det bero på tro?
 
Jag hoppade på tåget för denna säsong och har bara kört med det i vinter och har ännu inga planer på att hoppa av. Ett varningens ord dock, tänk på att skidan ni monterar dynafitbindning på klarar av det. Det är ganska tätt mellan skruvarna och på en lite bredare skida blir krafterna stora. Min frambindning slets rakt ut ur skidan när jag sladdade runt i hård pist en dag med dålig sikt.
 
de svek inte 09

Körde manaslu skidan hela vintern. mkt nöjd.
sen hade jag en twintip skida med dynafitbindning som jag körde mkt knepig terräng och donade på. kitade mkt med den uppsättningen och det var grymt. hade röda zero pjäxan då jag gillar lite mjukare, i vinter blir det hårdkörning.
simon
 
Håller med!

Dynafit is the shit! Är helfrälst. Kör Manaslu och gröna zzero. Fungerar hur bra som helst. Smidiga i skogen och lätta att gå med. Funkar utmärkt i pisten bara man ser till att det inte är is i hålen fram på pjucken. Nackdelen är väl att det blir för lätt och därmed ryckigt i uppåkt eller stökig offpist. Stor skillnad mot för att gå med tunga alpinprylar
 
kan lægga till att mina dynafit sitter på ett pa vølkl mountain och jag har ett par scarpa f1 søvlar.

robert
 
Efter ett par toppturer med dynafit så: ja, definitivt en aha-upplevelse!
Sugen på att topptura med tyngre riggar igen: nix!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.