Dynafit tådel

På mina Dynafit finns två "officiella" lägen: En för längdåkning och en för utförsåkning. Det är nog inte bra om den sätts i något mellanläge, utan det är ändlägena som gäller enligt min manual.

Är det detta du menar?
 
Ja det är nog det.
Har haft tillfället att bara testat bindnigarna en gång och då så lossnade ena tån konstant,då den var i "touring" läget. Väl hemma så insåg jag att man kunde "spänna" tådelen ett hack till,dvs mer mot ytterläget.
 
Jag känner igen problemet. Jag råkade ut för samma sak när jag precis köpt bindningarna för flera år sedan. Men sedan dess har jag inte tänkt på problemet förrän du ställde frågan. Nu är det så naturligt för mig att alltid ställa in ändläget.
 
Tack för svaret,ska ut & mixtra igen...!
Förresten,kör du i downhill-läge utför eller touring? Har sett att en del inte ställer om tådelen.
 
Det är alltid downhill-läge i tådelen som gäller för mig vid utförsåkning. Jag vill att bindningen ska lösa ut när det behövs. Jag har aldrig haft problem med tjuvutlösning av tådelen i downhill-läge (och med låst häl) i utförsåkningen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.