Dykning runt Rhodos?

Jag ska inom kort till Rhodos och hade tänkt dyka och snorkla en del. Har ni några tips på platser och/eller dykarrangörer som är bra? Även sidor på nätet med information om dessa tas tacksamt emot.

/Björn

Hej !

det är enbart ett ställe som går att dyka på på rhodos. Det finns massor av dykbåtar som går från Rhodos stad, gå ner till hamnen.. Har för mig att det kostade 35 E för en dag. Man kan boka extra dyk på båten.
Gjorde det inte själv, då jag lyckades få en förkylning. Men ska göra det nästa vecka då jag åker till kreta..

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Tror att Kalitea är det enda stället man får dyka på på Rhodos. Gjorde själv ett enklare dyk där för tre år sedan. Tror att det skall finnas lite smågrottor och sådant att titta på. När jag var där var jag inte certifierad, höll på med min OW-kurs i sverige så jag dealade lite med dykcentret och fick göra ett enklare dyk.
Gå in på dykarna.nu och sök på rhodos i forumet. Du får garanterat napp.
Lycka till!
/H

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips