Dunjacka

Re: Re: Re: Rab

haskell; sa:
Vandrare; sa:
haskell; sa:
Rab gör mycket fina saker i dun. En Rab Andes räcker garanterat ganska långt.

Jag valde bort den till förmån för en Anapurna just pga dunvandring i ärmarna. Andes är inget alternativ om det är det man vill undvika. Dessutom är den väldigt kort, ser ballt ut men blir kallt åt rumpan.
Någon dunvandring har jag aldrig råkat ut för. Om den är väldigt kort så måste de ha ändrat modellen eller också har du köpt en för liten storlek för min är definitivt inte kortare än en Annapurna! :)

/Nöjd Rabägare

Jag kan inte annat än hålla med. Jag har aldrig haft problem med dunvandring i några av Rabs modeller (har bl a en Andes) och inte är den kort heller. I min mening är det en kanonjacka. Skulle vilja säga att den är minst lika välgjord som Parkan.
Rekommenderas.
/Johan Andersson

Re: Liv?

emet; sa:
Jag har inte testat den själv men jag tycker konstruktionen verkar intressant.
Den är lätt, dock inte lika tjock som de "vanliga" dunjackorna. Men iden som tilltalar mig med klättermusens Liv är att den inte är så stor och därför är man mer benägen att ta med den eller använda den under sin skaljacka.

Någon som har testat den?
Några åsikter??

Jag äger en Liv sen några veckor o det blev kärlek direkt! Tanken är att den ska ersätta mitt tunga skrymmande värmeplagg, oftast fleecetröja, vid turer främst vår, sommar o höst. Men nu har jag insett att den duger även på dagsturen vintertid. Dock tar jag min "riktiga" (Marmot Plasma Parka) dunjacka på vinterturen för 120g dun har ju sina begränsningar :)

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips