Dunjacka

Re: Re: Re: Rab

haskell; sa:
Vandrare; sa:
haskell; sa:
Rab gör mycket fina saker i dun. En Rab Andes räcker garanterat ganska långt.

Jag valde bort den till förmån för en Anapurna just pga dunvandring i ärmarna. Andes är inget alternativ om det är det man vill undvika. Dessutom är den väldigt kort, ser ballt ut men blir kallt åt rumpan.
Någon dunvandring har jag aldrig råkat ut för. Om den är väldigt kort så måste de ha ändrat modellen eller också har du köpt en för liten storlek för min är definitivt inte kortare än en Annapurna! :)

/Nöjd Rabägare

Jag kan inte annat än hålla med. Jag har aldrig haft problem med dunvandring i några av Rabs modeller (har bl a en Andes) och inte är den kort heller. I min mening är det en kanonjacka. Skulle vilja säga att den är minst lika välgjord som Parkan.
Rekommenderas.
/Johan Andersson

Re: Liv?

emet; sa:
Jag har inte testat den själv men jag tycker konstruktionen verkar intressant.
Den är lätt, dock inte lika tjock som de "vanliga" dunjackorna. Men iden som tilltalar mig med klättermusens Liv är att den inte är så stor och därför är man mer benägen att ta med den eller använda den under sin skaljacka.

Någon som har testat den?
Några åsikter??

Jag äger en Liv sen några veckor o det blev kärlek direkt! Tanken är att den ska ersätta mitt tunga skrymmande värmeplagg, oftast fleecetröja, vid turer främst vår, sommar o höst. Men nu har jag insett att den duger även på dagsturen vintertid. Dock tar jag min "riktiga" (Marmot Plasma Parka) dunjacka på vinterturen för 120g dun har ju sina begränsningar :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips