(Quark) Dunjacka från Roberts.pl

Hej,

Efter att läst på om dunjackor så blev jag först sugen på Incredilite Endurance från Cumulus men då de ej kunde erbjuda hydroforberat dun så gav jag upp det.

Upptäckte då istället Roberts.pl Quark-jacka (och motsvarande Calypso för frun). De kan erbjuda både hydroforberat dun och Pertex Endurance tyg precis som Cumulus Incredilite Endurance jacka.

Mitt enda problem är att jag inte hittat en enda recension om Quark/Calypso jackan -- för Cumulus-jackan fanns det gott om erfarenheter, både här på Utsidan men också på amerikanska, tyska och brittiska outdoorsajter. Så nu undrar jag om någon här har erfarenhet av deras jackor? Vet att många här har soväsäcker från Roberts.pl som ni är nöjda med.

Sen undrar jag också om någon kan ge input gällande om jag ska välja huva eller ej.

Plaggen är tänkta att använda som förstärkningsplagg året runt, närmst i tiden är fjällvandring i slutet av augusti.

Hej,
Efter att läst på om dunjackor så blev jag först sugen på Incredilite Endurance från Cumulus men då de ej kunde erbjuda hydroforberat dun så gav jag upp det.(...).
Jag har just fått besked från Cumulus om att de Incredilite kommer att gå att beställa med hydrofoberat dun som tillval fr o m ungefär i september (är ute efter samma sak som du och har därför mailat & frågat).

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har nu fått hem en styck Quark samt en styck av motsvarande kvinnomodell (Calypso).

Både är måttbeställda, men Quarken kan närmast liknas vid storlek large i längd men storlek medium i övrigt. Calypso är nära storlek S.

Har inte hunnit prova dem mer än för en kortare promenad hemmavid men så längt så känns kvalitet och sömnad mycket bra.

Vikten på Quarken slutade på 380 g inklusive packpåse på en okalibrerad köksvåg, Calypson vägde in på 349 g på samma okalibrerade köksvåg.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips