Dun i dunjacka

Halloj!
Jag har en dunjacka av modell Mountain Hardwear Sub Zero Parka. Har upptäckt att det är mycket tunnare lager med dun på insidan av armarna, skall det vara så? Jag har inte tänkt på det tidigare och det skulle vara trevligt att få reda på om det är fler som har likadant. Det behöver inte vara på en likadan jacka, bara det är dun.
/Magnus

the north face dunjacka

Halloj!

Jag har en kort "the north face" dunjacka och jag har inte någe mindre dun någonstans, utan det är jämnt fördelat. Kanske "gnuggas" det bort från undersidan när man använt den ett tag??

Ha det gott!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jodu,

Det är på tok för lite dun i MHW:s dunjackor (i ärmarna vill säga). Jag har haft två "sub zero parka" som jag reklamerat för de gick sönder samt att de hade lite dun i främst armvecken. Efter reklammationerna fick jag ett "bra pris " på en "absolut zero parka" som jag antog. Tro det eller ej men det är tunnt med dun i armvecken även på den jackan. Man hävdar att dunet vandrar till baksidan av ärmarna så man får puffa fram det men jag har puffat mig less på ärmarna utan resultat. Om det är tillräckligt med dun runt ärmarna borde dunet rimligtvis inte kunna vandra runt. Jag har dessutom en liten "marmot down sweater" för småturerna och på den vandrar inte dunet runt utan där funkar det bra.

Slutsats; marmot kan och MHW kan inte?!

/Urban.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips