Dubbla ryggsäckar..

Hoho..

När jag "backpackade" så hade jag en ryggsäck med avtagbar dagturssäck som även kunde fästas på bröstet. Mycket trevligt vissa gånger...

Är jag dock ute och fotograferar vill jag ha allt på ryggen för att snabbt kunna lägga mig på mage om så skulle behövas..

mvh // Johannes

Förstår vitsen med jämvikt men som någon skrev - är ni inte rädda för att trampa fel pga skymd sikt?

Har funderat lite på att ta grabben i bärstol på ryggen (3+13kg) och en ryggsäck fram på magen (ca10kg). Någon som provat annat än i stan? Just det där med att ha en "levande" vikt på ryggen och skymd sikt...

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Finns de lårväskor?? där finns de ju massa plats att hänga grejjor

Japp
Thigh%20Strap%20Pockets%20Pic.jpg

Lättpackartrollen slår till igen

Förstår inte lättpackartrollen vilja att förstöra ytterliggare en tråd, kan inte folk få bära som de vill?

/OT

Jag upplever en positiv effekt av att ha framfickor, tänker sy upp ett par specialgjorda till nästa rygga jag skaffar, tänkte utgå från Bergans Powerframes sidofickor men göra de svarta och med infästningar, då har jag dels en dagsturssäck på 28 liter och så kan jag se mina fötter

MVH Felix

Förstår inte lättpackartrollen vilja att förstöra ytterliggare en tråd, kan inte folk få bära som de vill?

/OT

Jag upplever en positiv effekt av att ha framfickor, tänker sy upp ett par specialgjorda till nästa rygga jag skaffar, tänkte utgå från Bergans Powerframes sidofickor men göra de svarta och med infästningar, då har jag dels en dagsturssäck på 28 liter och så kan jag se mina fötter

MVH Felix

Och vem skulle vara trollet? TS har fått en massa tips och inget negativt vad jag kan se.
Om du menar "bilden" på lårväskor så kan du läsa TS inlägg där han humoristiskt tog upp ficka på keps bla

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips