Downmat 7 vs äldre Downmat 7

Har en gammal Exped Downmat med tillhörande förvaringspåse ( den med "snabel") som man även använder för att blåsa upp madrassen med. Den madrassen har nu gått sönder så jag har köpt mig en ny Downmat 7 med integrerad pump. Frågan är nu om man på något sätt kan använda sin äldre förvaringspåse för att blåsa upp denna nya madrass? Adapter behövs, men finns sådana att införskaffa. Vore ju bra man kunde använda säcken för både förvaring och uppblåsning :)

/Anders

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fungerar den?

"Snabeln" på förvaringspåsen är en "honkontakt", så även är ventilen på madrassen. Tror tyvärr inte att denna adapter passar således.

/Anders

Ok passar på min snozzelbag i allfall......menar du att din expedmatta har hankontakt!? ...har jag aldrig sett.

De äldre mattorna hade hankontakter som man först skruvade upp. Därefter tryckte man dit snabeln för att pumpa upp mattan, därav honkontakt på denna.

img_5972.jpg

img_5973.jpg

/Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips