Dolomiterna mat/sov kostnad?

Hej,

Jag och ngr vänner skall åka till Dolomiterna i juli och vandra. Jag funderar på om någon vet mellan tummen och pekfingret vad sovplatser och mat kostar på hytter eftersom man inte kan betala med kort!?

Tack för hjälpen!

/Karin

Hejsan,

Jag vandrade i Dolomiterna förra året och betalade 18-20 euro för plats i sovsal. Maten gick på i ca 10 euro för lunch och ca 15 euro för middag. Sedan blir det ett par euro extra för en cappuccino eller vatten.

Tror det finns rabatt möjligheter om man är med i klätterklubb. Är värt att kolla upp om man ska vara ute länge.

//Aina

Edit: ta höjd för att priser går upp!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag sover inte så mkt på stugor (och går därför inte
längre i Dolomiterna). På min senaste vandring i Italien,
18 dagar, låg jag dock tre nätter i stugor,
ingen av dem tillhörig CAI. Halvpension,
med öl till middagen, och ett litet glas genepy
efteråt, låg på som mest 42 euro.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips