Ditt bästa friluftsweekend-tips i sommar?

Vill ha tips på mysiga weekendaktiviteter för två personer i juli. Vi utgår från Stockholm och har tänkt vara borta i två nätter. Vi har inga direkta idéer om vad vi vill göra, förutom att vi vill komma bort från vardagsstressen och få tid för varandra under en mysig helg. Alla tips tas tacksamt emot!
 
Ett tips kan ju vara att vandra en sväng på sörmlandsleden, eller varför inte båtluffning i skärgården? Man kan ju också ta cykeln och trampa iväg på blandade skogsvägar. Nu vet jag ju inte om ni har någon som helst utrustning för utesovning vilket kan behvas på vandring och cykling.
 
Gå ut på fredagskvällen och hitta en mysig plats, få upp en tarp och så pys ner er i sovsäckarna....sen ligger ni och njuter av en god bok eller varandrassällskap hela lördagen!
Ta en rejäl sovmorgon innan ni så sakteligen spatserar hemmåt.

Det är det mest stressfria jag kan komma på.

Är man mer reslös kan man ju gå runt lite mer men det är ju en smaksak.
 
Ett tips kan ju vara att vandra en sväng på sörmlandsleden, eller varför inte båtluffning i skärgården? Man kan ju också ta cykeln och trampa iväg på blandade skogsvägar. Nu vet jag ju inte om ni har någon som helst utrustning för utesovning vilket kan behvas på vandring och cykling.


Jag ska på cykelsemester veckan efter, men båtluffning eller vandring är intressant! Någon särskild del av sörmlandsleden som är fin och passar för tre dagar (två nätter)? Går det att göra det lite mer bekvämt och bo på vandrarhem någonstans längs vägen, eller är det tältbärning som gäller?

Tipsa gärna om mysiga skärgårdsöar också!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...