Displayproblem på etrex

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
inte ensam alls

Det där är ett problem som Du lär dela med alla eTrex-ägare i hela världen... Frågan kommer upp då på diskussionsidan sci.geo.satellite-nav. Alla har felet, och ingen hittar någon lösning på det.

Anders

Bra fråga - nästa tack!

Det gäller åtminstone för den gula, men inte för den blå (Legend). I övrigt vet jag inte. Skulle tro att det är som Du antyder, att det gäller för alla med låg upplösning.

Anders Lj

Nja, kanske inte

Jag kollade på min egen, som är en Vista, och alltså har den högre upplösningen.
Den är inte perfekt centrerad, den heller, men det skiljer så lite, att jag inte tänkt på det tidigare.

Det är inget som det känns som att jag behöver göra något åt.

Anders

Svar från Garmins support

Jag skickade frågan till Garmins support och fick följande svar:Hi Martin,

All the eTrex's are like this, it is due to the useable portion of the LCD
being offset to one side (it cannot be changed)

Regards,

Tony Broad
Service/Support and MIS Manager
Garmin (Europe) Ltd

/Martin

Nödfix

Återstår bara att maskeringstejpa, och sedan måla över en del av fönstret, så att displayen ser ut att vara i mitten.

Lycka till med konstverket!

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips