Displayproblem på etrex

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
inte ensam alls

Det där är ett problem som Du lär dela med alla eTrex-ägare i hela världen... Frågan kommer upp då på diskussionsidan sci.geo.satellite-nav. Alla har felet, och ingen hittar någon lösning på det.

Anders

Bra fråga - nästa tack!

Det gäller åtminstone för den gula, men inte för den blå (Legend). I övrigt vet jag inte. Skulle tro att det är som Du antyder, att det gäller för alla med låg upplösning.

Anders Lj

Nja, kanske inte

Jag kollade på min egen, som är en Vista, och alltså har den högre upplösningen.
Den är inte perfekt centrerad, den heller, men det skiljer så lite, att jag inte tänkt på det tidigare.

Det är inget som det känns som att jag behöver göra något åt.

Anders

Svar från Garmins support

Jag skickade frågan till Garmins support och fick följande svar:Hi Martin,

All the eTrex's are like this, it is due to the useable portion of the LCD
being offset to one side (it cannot be changed)

Regards,

Tony Broad
Service/Support and MIS Manager
Garmin (Europe) Ltd

/Martin

Nödfix

Återstår bara att maskeringstejpa, och sedan måla över en del av fönstret, så att displayen ser ut att vara i mitten.

Lycka till med konstverket!

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips