Delbar grönlandspaddel

Hej.

Jag funderar på att skaffa en delbar grönlandspaddel som i huvudsak ska användas som reservpaddel. Det har ju kommit en del nya märken som t.ex. Gearlab och KingPaddel men även Kajaksport och VKV tillverkar GP visade det sig. Jag antar att de är varianter av Nothern Light Paddeln. Priset skiljer inte så himla mycket. Är det samma kvalité tro? Förr fanns det delbara i trä men nu hittar jag bara en italiensk tillverkare. Huvudsaken är att de heller och inte är alltför tippliga att sätta ihop när det gäller.

Tack tack!

Köpte mig en från GearLab för ett par månader sedan, supernöjd hittills. Gillar skyddet på änden samt möjligheten att välja kulör på paddeln.

Bilagor

• GP.jpg
    GP.jpg
    153.2 KB · Visningar: 820

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Hej.

Jag funderar på att skaffa en delbar grönlandspaddel som i huvudsak ska användas som reservpaddel. Det har ju kommit en del nya märken som t.ex. Gearlab och KingPaddel men även Kajaksport och VKV tillverkar GP visade det sig. Jag antar att de är varianter av Nothern Light Paddeln. Priset skiljer inte så himla mycket. Är det samma kvalité tro? Förr fanns det delbara i trä men nu hittar jag bara en italiensk tillverkare. Huvudsaken är att de heller och inte är alltför tippliga att sätta ihop när det gäller.

Tack tack!

Jag har två st från KingPaddle, köpta via Aliexpress när dom fortfarande såldes där. Helt ljuvliga paddlar, jag rekommenderar dom verkligen. Det enda jag tänkt efteråt är att jag skulle tagit dom ytterligare några cm längre, mina är 222 cm.
Skydd för bladändarna fixade jag med Biltemas gummisprayfärg. Maskerade av lagom längd på bladänden, och sprayade på i omgångar tills burken var tom. 1 sprayburk per paddel (2 ändar) var lagom.
Ena paddeln har vita bladändar, den andra neonorange. Gummifärgen går att kränga av ungefär som en tight gummistrumpa den dag man inte vill ha kvar den (men går nog inte att kränga på igen), den fastnar alltså inte mer än ungefär som plastfilm gör på en köksbunke.

Erfarenheten jag har är från 1½ säsong, och den är enbart positiv. Lätta, bra form, stabila. Tight koppling mellan halvorna. Sa jag att dom är lätta? Mitt ena par väger 627 gram i original, det andra har jag aldrig vägt (men det känns ingen viktskillnad mellan paren).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips