Delar till Crescent Åkulla

Hej!

Har en Crescent Åkulla som jag behöver renovera lite för min syster. Det är som sagt en Crescent Åkulla årsmodell är inte helt hundra varken jag eller hon då hon inte hittar sitt kvitto.. Men den är iaf köpt 2002..

Vad jag behöver till den är kassetten bak och fram (heter de kasett till kuggen fram?) sen en ny kedja på det.. Sen minns jag inte för tillfället om kuggen på växelföraren bak är dåliga, kan dock tänka mig det eftersom kassetten är dålig, är det något man kan byta?

Tack på förhand!
/Kristian

Hej!

Har en Crescent Åkulla som jag behöver renovera lite för min syster. Det är som sagt en Crescent Åkulla årsmodell är inte helt hundra varken jag eller hon då hon inte hittar sitt kvitto.. Men den är iaf köpt 2002..

Vad jag behöver till den är kassetten bak och fram (heter de kasett till kuggen fram?) sen en ny kedja på det.. Sen minns jag inte för tillfället om kuggen på växelföraren bak är dåliga, kan dock tänka mig det eftersom kassetten är dålig, är det något man kan byta?

Tack på förhand!
/Kristian

http://www.blocket.se/orebro/Crescent_Dam_28__27886511.htm?ca=15&w=3&last=1 Det är en likadan som denna cykel..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kasset, drev och kedja är standard prylar inget du behöver fundera på cyklens årsmodell för. Bakväxlens kugghjul brukar överleva några kedjebyten innan man behöver byta dom. Bara att kolla hur många kuggar det är på kasset och drev och köpa på valfri cykelbutik.

ok.. så det är ett simpel köp alltså.. :D tack så mkt! Då ska jag nog kunna lösa det..

Va ligger priset på ungefär tro för detta? klarar man sig under 1200kr?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips