• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

De måtte skämta!

PK Neelix; sa:
Polarnatt; sa:
Visst kan en spegel vara bra för både män och kvinnor, t.ex. för att kunna signalera vid kris, men även för att vårda sitt yttre :). Jag har absolut ingenting emot det. Det som fick mig att reagera, var väl just att denna utrustningsdetalj, så utstuderat vänder sig till kvinnors påstådda(?) fåfänga. Ett försäljningsargument som bara väcker ett löjets skimmer.

Mvh /Joel

Där håller jag helt med. Lika löjligt med barnkläder. De finns nästan bara ljusblå eller rosa :(

PS
Hur bär man sig åt med att skriva med an katt i knät som bara puttar med huvudet mot mina handleder?
Man lyfter upp den med bägge händerna och ger den en smällfet puss mitt på nosen.

Katter är trevliga djur om man inte är allergisk.
 
Jag tänkte precis skriva att Sverige har kommit en bit längre än Tyskland när det gäller genusfrågan (Vaudes produkter är antagligen anpassade främst för den tyska marknaden), vilket man ju inte minst märker på de tyska reklamfilmer som dubbas och skickas till Sverige.
(Minns Ajax-reklamen där mamman städar hela den alphuset medan pappan och sonen duktigt "hjälper till" och torkar av utemöblerna...).

Men när man hör om killar i friluftsbutiker som beklagar sig över underklädernas osexighet...
Det värsta är väl att det inte är helt omöjligt att det beror på att tjejer som letat friluftsunderkläder har beklagat sig först.
 
Personligen tycker jag det könsdiskriminerande att kill-ryggorna alltid har större volym än tjej-dittorna. Varför anses det att vi arma krakar alltid ska släpa pâ det tyngsta lasset?
 
Om det är bra

eller dåligt beror på målgruppen.

Hörde talas om en kajaktur där en av damerna måste väckas 1 timme innan övriga deltagare då hon tog den tiden på sig att få på makeup som gjorde att hon vågade visa sig för övriga deltagare.

Tänk om alla Utsidannyttjare skulle skriva om alla de utrustningsprylar de sett som de av olika anledningar inte tycker om, ganska många inlägg tror jag.

Vaude kanske marknadsför den här ryggan till en kundgrupp som inte kan tänka sig att frilufta om de inte har med ett par kilo makeupgrejor.

Thure
 
mariai; sa:
mipert; sa:
Rosa med rosetter, du är ironisk väl?

Alldeles riktigt :)

Är det inte sexigt med en tjej i skogen som har högklackat, lång, snäv kjol, lösnaglar och hela tiden gnäller över att stringtrosorna skaver?
:D

På Sörmlandsleden, bland Kolmårdens berg på en etapp med lite "klättring" här och där. Nja, kanske mer höga trappsteg, men ändå markerad som avancerad etapp. När jag gick där hittade jag just fotavtryck efter höga stilettklackar och en lila lösnagel. Det var nog flera kilometer till närmaste grusväg...
 
PK Neelix; sa:
...fotavtryck efter höga stilettklackar och en lila lösnagel. Det var nog flera kilometer till närmaste grusväg...
Snacka om att du då kände dig som en mesig fjolla i dina ingångna Meindlkängor och din impregnerade G-1000jacka...

Babes i skogen rular. :)
 
Tänk backpacking

Hmm, kanske tänker vi direkt på vandringar och bortser från att man faktiskt kan ha nytta av ryggsäckar vid t.ex. resor. Topplocksficka som dubblar som necessär??

Kul att Vaude testar litet nya idéer. I slutändan är det försäljningen som styr.
 
Re: Tänk backpacking

Eärendil; sa:
Hmm, kanske tänker vi direkt på vandringar och bortser från att man faktiskt kan ha nytta av ryggsäckar vid t.ex. resor. Topplocksficka som dubblar som necessär??

Kul att Vaude testar litet nya idéer. I slutändan är det försäljningen som styr.

Visst kan det vara kul att testa nya idér och ryggsäckar används inte bara i skogen. Inte många veckor sedan jag åkte buss och bodde på hotell (Givetvis inte jag som betalade, då väljer jag inte hotell).
Men även på ett hotell föredrar jag en lös och mer flexibel.
 
Nja nu är det tänkt lite annorlunda :)

Den säcken är tänkt för backpackers och inte seniora fjällvandrare. Därför har den ett lock som även är en necessär (med spegel) som man kan ta av för att ta med sig på toaletten.

Men klart att man kan se det som en diskriminerande produkt.

Man kan ju också tycka att en Ferrari är en kass bil bara för att den inte har dragkrok.

Eller så kan man tänka sig att olika saker är gjord för olika ändamål.

Vaude har självklart vanliga ryggor för kvinnor utan necessär.

För övrigt kommer Vaude framöver att styras av en kvinna då grundaren lämnar över staffetpinnen till sin dotter inom en snar framtid.

Med vänlig hälsning

Christian Lagerblad
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.