Darfallahku? Bilder eller erfarenheter?

Inte lika vacker som Eriks, men speglar ödsligheten rätt bra. Tagen någonstans från nordväst om Cievrrajavri.

p7020010-017.jpg

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tjeurolako eller något sådant som sagt. Det är en trevlig tur, kan vara lite svårorienterad i dåligt väder (dålig sikt). Det är ett mycket trevligt alternativ till motorvägen mellan Nikkaluokta och fjällstationen. I mitt tycke fantastiskt vackert om vädret bara håller sig åt det fina hållet. Så värst mycket sten tycker jag inte det är. Snarare skulle jag säga att det är lättgånget större delen. Inga breda upptrampade stigar men ändå.

Jag skulle rekommendera att gå via Tarfaladalen och upp i passet på Tarfaladalens östra sida, vid forskningsstationen (har ingen karta framför mig). Renvaktarstugan är en bra "orienteringspunkt" att sikta på.

Har lite bilder från olika turer där på min hemsida.

Lycka till
Peter P.

pal2; sa:
Jag skulle rekommendera att gå via Tarfaladalen och upp i passet på Tarfaladalens östra sida, vid forskningsstationen (har ingen karta framför mig). Renvaktarstugan är en bra "orienteringspunkt" att sikta på.

Har lite bilder från olika turer där på min hemsida.

Lycka till
Peter P.

Jo Peter, men ønsker man at vandre fra Tarfalabroen og til Nikka er der ingen grund til at gå helt op til Renvaktarstugan som desuden inte syns før man kommer ret langt op. Man skal jo blot op ovenfor træerne og derefter følge kammen syd om Cievrracohkka. Holde nord om punkt 1080, vandre frem til de små søer og vandløbet og følge det ned til broen i Laddjuvaggi.
Hilsen Ljunggren

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips