Dåligt bemötande från Wild Outdoorlife!

Samma problem

Har haft precis samma problem med dem, gjorde beställningen 2012-03-31 och efter ca 3 veckor fick jag tag på dem. En kille sa att han hade tänkt ringa mig och skulle genast skicka en bekräftelse på när jag skulle få tältet.
Inget kom på en vecka. Försökte ringa dem 100 ggr tror jag innan de svarade efter några dagar och lovade en bekräftelse igen? För nu skulle tältet komma till dem nästa dag.
Inget mail såklart.
Nu har det gått några dagar, har försökt ringa dem xx antal ggr varje dag, fick till slut tag på dem! Spelade in ett samtal där en man uppgav att han skulle återbetala pengarna om jag ville. "Men är du säker på att du vill det? Ditt tält kom idag!" sa han, vilket fick mig att nästan börja skratta... Nej tack sa jag, och han lovade att skicka ett bekräftelsemail att han makulerat ordern efter att jag sa att jag talat med en jurist.

Flera timmar senare - inget mail! Så fick jag precis tag på dem igen. Mannen blev denna gång märkligt irriterad på att "det har inte ens gått en dag". Nej, men de lovade ju bara ett mail på en gång... Så efter hot med jurist och polis (och ett mail med hot om betalningsföreläggande) skickade han, medans jag satt i luren, ett mail med en bekräftelse på att de ska återbetala pengarna snarast.

Så nu får vi se vad som händer då. Värsta bemötandet jag har varit med om, iallafall. Handla INTE från dessa!
 
Sådana j#vla sopor de verkar vara. Spread the word! Man blir ju sursur av den här läsningen.

/M
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Ingen bra start för nya unga företagare. Hoppas de lär sig av sina misstag och bygger upp ett bra företag..



Mvh // Johannes
 
Har haft precis samma problem med dem, gjorde beställningen 2012-03-31 och efter ca 3 veckor fick jag tag på dem. En kille sa att han hade tänkt ringa mig och skulle genast skicka en bekräftelse på när jag skulle få tältet.
Inget kom på en vecka. Försökte ringa dem 100 ggr tror jag innan de svarade efter några dagar och lovade en bekräftelse igen? För nu skulle tältet komma till dem nästa dag.
Inget mail såklart.
Nu har det gått några dagar, har försökt ringa dem xx antal ggr varje dag, fick till slut tag på dem! Spelade in ett samtal där en man uppgav att han skulle återbetala pengarna om jag ville. "Men är du säker på att du vill det? Ditt tält kom idag!" sa han, vilket fick mig att nästan börja skratta... Nej tack sa jag, och han lovade att skicka ett bekräftelsemail att han makulerat ordern efter att jag sa att jag talat med en jurist.

Flera timmar senare - inget mail! Så fick jag precis tag på dem igen. Mannen blev denna gång märkligt irriterad på att "det har inte ens gått en dag". Nej, men de lovade ju bara ett mail på en gång... Så efter hot med jurist och polis (och ett mail med hot om betalningsföreläggande) skickade han, medans jag satt i luren, ett mail med en bekräftelse på att de ska återbetala pengarna snarast.

Så nu får vi se vad som händer då. Värsta bemötandet jag har varit med om, iallafall. Handla INTE från dessa!

Ja se där... ytterliggare en som haft samma problem alltså. Otroligt hur man kan behandla kunderna så när det är service hela retail-branschen handlar om. De verkar inte ha förstått detta riktigt. Men det kommer oundvikligen att straffa sig för eller senare, kunderna försvinner och bolaget går i graven. Självsanering på marknaden funkar ju så..

Men som sagt, rekommendera alla vänner och bekanta att hålla sig lååångt borta ifrån dessa skojare!
 
Fler dåliga erfarenheter av kommunikation med Wild Outdoor life

Jag skulle ha kollat här först, tydligen.
Jag köpte just ett enmanstält av Wild-Outdoorlife, som tur var mot postförskott. Det visade sig ha en rejäl skada, en repa på sådär 3 cm på yttertältets ovansida. Jag ringde (och ringde, och ringde...) till det nummer i Uppsala som står på hemsidan - inget svar. Sedan hittade jag ett mobilnummer på paketet, vilket jag också ringde: då svarar en Hr AbdiWahab och lägger sedan omedelbart på.

Jag har skrivit mail till dem om att jag förväntar mig leverans av ett helt tält innan jag lämnar landet igen i Juli, men det verkar ju inte vara en firma man kan lita. Låter som lagningslapp och Seam Sealer blir det enda alternativet.

Jag skulle väl ha anat oråd när jag fick ett Robens Mythos Solo för 1450 spänn.

Jag varnade just alla kompisar på Fejan, ska skriva det på engelska med för mina europeiska dito. Ett företag som har så usel kundservice ska man se till att alla håller sig bort från.
 
Senast ändrad:

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Tveksam firma

Det är här mitt sista "konversationsinlägg" med företaget:
Överväger anmälan mot er. Ordernummer 5594.
Primusköket ena platta slutade fungera efter en vecka. Efter vad jag uppfattar som förhalningstaktik från er lyckades jag reklamera detta. Det hämtades Av DHL 17/9 och sedan har det inte hänt något. Ringt men får inget svar!
Hör genast av er, eljest anmälan!
mob 0733996644
Carl Öijmark
 
Senast ändrad:
Jag har en bekant som handlar med konkursföretag, han köper dem på roten, i flera fall inom friluftsbranschen har han i böckerna hittat inköp från sekundaföretag. Tror sjutton sen att de inte har lager och levererar trasiga samt defekta grejor.
Fly dem som pesten!
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.