Dagstur in i Norge

Har någon kunskap om det är stängda övergångar in i Norge från Grövelsjön? Tanken var att göra dagsturer i området i sommar. Då ingick även en tur in i Norge för att ta båtturen tillbaka.

Är det tvärnit?

Björn

Grejen är väl att ingen vet hur det ser ut i sommar... Än så länge gäller ju restriktionerna vid norska gränsen bara till 16 maj men det verkar väl troligt att de kommer förlängas efter det också ...

Och om gränsen är officiellt stängd så kan jag inte tänka mig att en båt som trafikerar mellan svenska och norska sidan kommer vara i trafik?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hmm gick lite fort, klart andra sidan sjön är i Norge.....
Man får kanske avvakta alla restriktioner framöver.

All typ av semester eller inte nödvändig resa in i Norge är ju stoppad, och all som kommer hit skal i karantän i 14 dagar

Tror inte det är någon ide att planera någon resa hit i år. Vi är i maj och att det skal bli öppna gränser innan sommaren tror jag inget på, med tanke på hur diskussion gå här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips