• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Dagens Citat! Njuta!

I min studentmössa skrev någon
"Det enda man MÅSTE är att dö"

Vet inte vem som skrev det, men jag gillar det :)
 
bogart; sa:
Kom ihåg att du är unik, precis som alla andra.

Leif...

Hihi, fick mig att tänka på den där scenen i "Life of Brian". När han slår upp fönstret på morgonen (spritt naken) och det står ett par tusen pers utanför.
"Remember, you are all individuals!"
"YES, WE ARE!!!" Vrålar hela folkmassan...
Och så hörs en liten röst "No, I'm not..." :) :) :)

(Och så kommer mamma: "He's not the Messiah! He's a very naughty boy!")
 
En vän till mig brukar använda citatet <b>"A conclusion is a place where you got tired of thinking"</b>. Vet inte var det kommer ifrån, men det är rätt bra...
 
den som inte bestiger berget, får heller inte utsikten över dalen.....

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet...
 
The past is history
The future is a mystery
Today is a gift
That is why we call it the present

Ur en bok med det något märkliga namnet "FISK-Fånga energi och frigör potential" av Lundin-Paul-Christensen
Handlar om att man kan välja hur man förhåller sig till sin dag. Tag vara på nuet!

Hälsn BrittMarie
 
Bättre vara ute på hal is och ha det glatt, än att gå i lera och sörja.

Kanske inte något lysande citat, men en bra ordvits :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.