Dagens aktivitet?

första milen i ett svep!!

Kom nyss hem från min första milrunda, stolt!
Sista nio kilometrarna sprang jag på ganska precis en timme.
Det var bara den sista kilometern sm var jobbigt, vilket var förvånande. Jag sprang på slingan på bosön på Lidngö.
 
Det var riktigt kallt i början av veckan -24-25C,så det blev en extra gång på gymmet,sen tilltagande varmare och nu tö och tom regn,åkt 15-20km skate om dan.
Jättehärligt idag,alldeles nyrillat orört,inga älgar eller gångare och lättföre trots regnet.
Återkommande pepparkaksbakning och förtärande av desamma,och baka matbröd och lagra så jag ska slippa sånt under ledigheten,kanske..
 
Promenad...

...i skogen, några råa minusgrader, rimfrost i träden :). Ungefär vid Söderbysjön gick en tydlig snögräns, snö i ett tunt lager låg mot ältahållet.

GIck upp i skogen och kokade kaffe. Skön promenad hem och slutlig beställning av fjälltripp i jul, har redan börjat packa :).

//J
 
Skitfiske!

I fredags morse såg jag solen gå upp över pimplare på isen vid Södra Hamnen i Luleå. På kvällen inhandlades tvenne spön och pirkar, lina och maggot. På lördag togs ett okänt antal mörtar upp i andras hål (isen är helt täckt av hål), vilket resulterade i en intervju i NSD pga att jag och Ann-Sofie var typ de enda kvar på isen sen affärerna öppnat i stan. (humorinslaget var att jag inte hade några pimpelkläder med mig upp till Luleå, utan stod i boots, stretchjeans och en alldeles för stilig yllerock, på isen!)
Söndagen så, gick i samma tecken. Tog tillsammans 5,6kg matabborre på en dryg timmes fiske (+en timmes trasslande och frysande och allmänt strul). Avslutade med en brax som inte gick upp genom hålet, utan massakrerades med hjälp av ett förbipasserande äldre par och slutligen togs upp i strimlor... Bytte inte hål på hela turen. Hann sällan ned med pirken till botten innan det var dags att hala igen. Sådär osannolikt som det är när man för en gångs skull får fisk.
 
...mixat pass...

...började med 2 km lugn löpning, sedan 4x2,4 km kuperad intervall, sist 7 km lugn distansfart. Lite kall på slutet men annars skönt :).

Nu ska det bakas lussekatter!

//J
 
lördag: paddling "via" horisonten till Valö
idag/söndag: paddling hem igen.

De va la gôrsketagôtt att va ute en sväng!
 
Skogsvandringar,springa,paddelutflykter,ispimpling,skidor -vårt land är långt.
För mej blev det förts skoterkörning och sen 20km skate på rätt så isigt underlag.
 
Huvudnyheten

Har sett det,men du fick nytt efternamn?
Bra bild och ni såg ut att ha en lugn lördag i kontrast till julklappshetsen intill
 
MTB Brantbrink / Lida

Änltigen sol och klart på en ledig dag!

Men solen går ner fort dessa dagar... så det gäller att utnyttja tiden...

Så i dag blev det 18km slingan (svart/vita) med start vid Brantbrinks IP. Strålande sol och kallt. Hade för lite på mig upptill när den värsta fartvinden kom, tårna och fingrarna som isbitar... blir nog en sväng förbi cykloteket i eftermiddag och investering i ett par nya cykelhandskar för vinterbruk. Känns att jag inte cyklat på ett tag, trycket i benen saknades lite i de brantaste uppförsbackarna, men desto roligare utför och i kurvorna, grym action...

Bitvis isigt i spåret, det höll nere farten något, samt en del folk, trots att det var mitt på dagen. Ett gäng stavgångare, hundrastare och löpare såg jag.

Lite nörddata:

Distans: 18,06km
Tid: 51,40 min
Snitthastighet: 21km/h max 42,1 (hm... måste kolla var det var)
Tempo: 2,5min/km
Upp/ner: 333m (enligt Trainincenter, stämmer sällan på mb)
Gpskarta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4610934

Thomas

Btw... Grattis till premiärmilen Razzle-Dazzle!
 
onsdag: skridsko på Ruddalen (skrillorna funkar trots att sulpluggen decimerades sist, även hällåsningen)
torsdag: yoga
fredag: gym
idag: yoga
imorgon: skridsko tror jag.
 
Div...

...löpträning på onsdagen, 10 km i A1, återhämtningspass. Torsdag innebandy och lätt joggning till träningen.

Idag bär det av till fjälls för 3 dagar längdåkning :). Som jag har längtat efter att stå på snö igen...grymt skönt ska det bli och efter nyår blir det en 4 dagars tur ut i grönsakerna i norduppland.

Man kan ju hoppas att det då har hunnit komma lite snö även här...

//J
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.