Dac nsl

Jag behöver få tag i tre DAC nsl 9 mm bågar, 3070mm samt 2*3690mm långa. Ändarna på bågarna skall passa till öljetter. Har letat i två dagar men inte hittat sådana någonstans. Det jag funnit är billiga bågar i glasfiber,stål men även dyrare kolfiberbågar. De bågarna är inte något alternativ för mig. Shellby säljer duttarna som sitter i ändarna på bågarna så det går väl att använda dem på HB bågar, fast Shellbys duttar är i plast och det känns inte bra. Det måste väl gå att köpa kompletta bågar någonstans?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Eftersom du är för lat att googla själv sâ gjorde jag det ât dig.
Första träffen duger säkert.
http://www.google.com/search?source=ig&hl=sv&rlz=1G1GGLQ_SVDE310&q=DAC+tent+poles&meta=lr=&aq=f&oq=

Detta är service!
Men som betalande medlem så skulle jag vilja ha länkarna översatta till svenska också, så att jag slipper googla och översätta, gärna inläst på en ljudfil så att jag slipper läsa också. Lyssna och titta på bilder kan jag klara själv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips