Cykling och vandring

Hej,
Jag och min fru skulle vilja kombinera cykling med vandring , till och på Kebnekaize. Cykla till K. och vandra till toppen förstås.
Finns det någon som har en sådan, eller liknande erfarenhet.
Vi har två Nishiki hybrid 501, tält, ryggsädkar...allt.
Mvh
Bogdan

Från STF's hemsida:

Får jag cykla på Kungsleden?

Ja, det går jättebra att cykla på Kungsleden. Tänk på att det bitvis kan vara mycket stenigt och att det är många vandrare som går Kungsleden.

...

Hur det funkar att ta sig på cykel sista biten till Kebnekaise fjällstation vet jag inte, men ring och fråga. Det kan inte vara något problem att lämna cyklarna där nere medans ni bestiger berget.

/marcus

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det är en del som cyklar till Kebnekaize varje år så visst funkar det. De flesta tar inte med sig cykeln upp på toppen men jag vet några som bar upp cyklarna på toppen. Det finns en del bilder ute på nätet och då kan man se att det är fler som har gjort det.

Lycka till

/Stellan

Gå!

Kan personligen inte förstå vitsen med att behöva bära sin cykel när man inte behöver. Mitt råd blir att ni lämnar cyklarna i Nikkaloukta och vandrar resten.

God tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips