cykling i norge

Hej.
Riktig nybörjarfråga men behöver hjälp. Sitter och planerar en 14 dagars cykeltur i Norge och undrar bara var man får tag på bra kartor.

luktafotogen

Avslutat
Tunnlarna var inte utmärkta på min karta. Ett klart minus. Kolla detta. Hade en motorcykelkarta från Capellen eller Kapellen köpt på en av Stockholms kartbutker. På en del ställen går de inte att undvika. Kringkörningsvägarna är ibland fulla med stenskrot. Naturligt eller ditlagt från tunnelbygget.

Tack allesammans för bra och användbara svar. ber om ursäkt att det tagit mig så länge innan jag svarat på era inlägg men har haft lite tuftt schema att tag.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Hei dær.Det kommer litt ann på hvor du skal sykle.Norge er et litt "Uland" enda med tanke på sykling. De beste kartene er vel vanlige bilkart med bra målestokk.Jeg har syklet en del i Nord Norge (ned til Brønnøysund) så du skal bare spørre,skal hjelpe deg å finne kart.Lofeten er et fint område med med nydelig natur.Juli er den beste mnd å sykle i pga temperaturen.:)

Vi har bestämt oss för att starta i Andenes och cykla längs lofoten sedan fortsätta söderöver. Får se hur långt vi kommer :) Det blir helt definitivt juli.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.