Cykling i Kroatien juni 2011

Hej!
I juni bär det av med cykel längs Kroatiens härliga kust. Jag ska vara borta i 14 dagar med start i Zadar (7juni). Förmodligen kommer rutten att gå söderut mot Split och ut i den kroatiska övärlden. Är det någon som har erfarenheter eller tips för vad man bör tänka på? Allt ifrån tips hur man fraktar cykeln+packväskor på planet, cykel på färja/båt till förslag på turer är mycket uppskattat. Varför jag valt att börja i Zadar och dra mig söderut beror på att jag varit på ön Krk och i dess omnejd.
Vi hörs!

Balkan cykling

Hej,
har varit och cyklat i Bosnien runt och sen Kroatien till havet 72mil föra året. Vilken cykel har du rece eller mont.? Brukar cykla från Bihac till Srebrenica med en grupp från hela Europa cca 200 st.
Viktigt att tänka på är att ta med dig reservdelar till cykel, slangar,däck,ekrar..
Hör av dig om du har frågor
Hälsning

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Balkan cykling

--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
har varit och cyklat i Bosnien runt och sen Kroatien till havet 72mil föra året. Vilken cykel har du rece eller mont.? Brukar cykla från Bihac till Srebrenica med en grupp från hela Europa cca 200 st.
Viktigt att tänka på är att ta med dig reservdelar till cykel, slangar,däck,ekrar..
Hälsning

Jag har en hybrid-racer, Scott. Jag ska cykla med full packning och vara så nær sjælvførsørjande hade jag tænkt. Har du några bra tips på hur man bæst transporterar sin cykel på planet? Har læst om att be om cykelkartonger och liknande. Checkar man bara in sina packvæskor som en vanlig resvæska eller? Førslag? Jag ska ta med så mkt reservdelar jag kan, cykeln ær næstan ny så det mesta ær i mkt bra skick. Tack, vi hørs!

hejhej
jag var där i sommras o cyklade från sverige ner igenom kroatien mest i övärlden riktigt fint men mycket turister testa o cykla från kusten i inlandet så får du se mer intressanta saker o människor eller så tar du dig till små öar dit det är svårt o ta sig, hamnade på en sådan där det var förbjudet att cykla o inga bilar eller vägar.... vad vill du uppleva med din resa?

Balkan cykling

--------------------------------------------------------------------------------
Hej,
Hälsning

Jag har en hybrid-racer, Scott. Jag ska cykla med full packning och vara så nær sjælvførsørjande hade jag tænkt. Har du några bra tips på hur man bæst transporterar sin cykel på planet? Har læst om att be om cykelkartonger och liknande. Checkar man bara in sina packvæskor som en vanlig resvæska eller? Førslag? Jag ska ta med så mkt reservdelar jag kan, cykeln ær næstan ny så det mesta ær i mkt bra skick. Tack, vi hørs!

Det är bra val av cykel. Transport av cykel är bäst i cykel väska eller hyra cykel i Zadar, http://www.rog-joma.hr/index.asp. Du kan kolla med dom. Eller http://www.cykloteket.se/ProductDetail.aspx?ArtikelNr=50530. mvh

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips