Cykling Holland-Ö-vik

Hej!
Jag planerar en cykling från Nijmeigen Holland till Kiel i Tyskland nu i sep.
Göteborg -Uddevalla antingen över Ljungkile eller Orust.
Uddevalla -Mora
Mora- Sveg E45
Sveg- Ånge
Ånge- Sollefteå
Sollefteå-Örnsköldvik v335

Är det någon som cyklat i dessa trakter?
Är det någon som har vägförslag?
Eller Vägvarningar?

Jag har cyklat fler av de vägar du tänkt. Inga problem utan de är bara att cykla på. Det enda negativa jag kan komma på är att de kan bli kallare i inlandet än vid kusterna.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
jag har cyklat en del i sverige och i somras fram å tillbaka till just nijmegen.

du får gärna läsa mina journaler och fråga på. se särskilt vardera journals sista sida (summing it up - this is what you want to read if you're planning on cycling this route yourself).

www.crazyguyonabike.com/rimn

jag tycker att det har funkat finfint hela tiden. flackt, fina cykelvägar bredvid bilvägar, ofta även möjligheter att välja skyltade cykelrutter mer ute i naturen...

Det finns fina vägar längs stambanan. Ånge- Övik. En hel del grus men det rullade på fint ändå. Ett speciellt minne på vägen hem. Kanske ska jag skriva om det också... Sen hade jag kanske valt Skattungbyn- Los- Ytterhogdal. Har kört den men minns inte säkert. Tresiffriga vägar brukar vara trevligare att cykla på.

Uddevalla- Mora skulle jag välja att cykla öster om Fryken på småvägar samt Färgelanda- Billingsfors- Svanskog- Nysäter- Fagerås- Mårbacka- Sunne- Lysvik. Det är fina trakter. E45 inte så trevlig att cykla på.

För Göteborg- Uddevalla skulle jag definitivt rekommendera Orust. Se till att ha mycket bra kartor och rekognosera satellitbilder över Uddevalla. Det är en krånglig och oskyltad stad.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips