Cykling Holland-Ö-vik

Hej!
Jag planerar en cykling från Nijmeigen Holland till Kiel i Tyskland nu i sep.
Göteborg -Uddevalla antingen över Ljungkile eller Orust.
Uddevalla -Mora
Mora- Sveg E45
Sveg- Ånge
Ånge- Sollefteå
Sollefteå-Örnsköldvik v335

Är det någon som cyklat i dessa trakter?
Är det någon som har vägförslag?
Eller Vägvarningar?

Jag har cyklat fler av de vägar du tänkt. Inga problem utan de är bara att cykla på. Det enda negativa jag kan komma på är att de kan bli kallare i inlandet än vid kusterna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jag har cyklat en del i sverige och i somras fram å tillbaka till just nijmegen.

du får gärna läsa mina journaler och fråga på. se särskilt vardera journals sista sida (summing it up - this is what you want to read if you're planning on cycling this route yourself).

www.crazyguyonabike.com/rimn

jag tycker att det har funkat finfint hela tiden. flackt, fina cykelvägar bredvid bilvägar, ofta även möjligheter att välja skyltade cykelrutter mer ute i naturen...

Det finns fina vägar längs stambanan. Ånge- Övik. En hel del grus men det rullade på fint ändå. Ett speciellt minne på vägen hem. Kanske ska jag skriva om det också... Sen hade jag kanske valt Skattungbyn- Los- Ytterhogdal. Har kört den men minns inte säkert. Tresiffriga vägar brukar vara trevligare att cykla på.

Uddevalla- Mora skulle jag välja att cykla öster om Fryken på småvägar samt Färgelanda- Billingsfors- Svanskog- Nysäter- Fagerås- Mårbacka- Sunne- Lysvik. Det är fina trakter. E45 inte så trevlig att cykla på.

För Göteborg- Uddevalla skulle jag definitivt rekommendera Orust. Se till att ha mycket bra kartor och rekognosera satellitbilder över Uddevalla. Det är en krånglig och oskyltad stad.

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips