Cykla med stort paket


För oss som vägrar bilköer.
Mötte en kvinna med ett enormt paket på styret. Kände igen läget.
Man har köpt något i storleken av en skokartong på nätet och får ut en kartong som man skulle kunna få ned cykeln i. Ett spännband på pakethållaren hjälper ibland men ibland skulle man vilja ha typ två axelremmar med ett spännband på för få med sig paket och möjligen en matkasse på cykeln.
Vägrar alla köer. Får jag för stort packet jmf med beställning då öppnar jag den på platsen och lämnar kartongen där.
 
För oss som vägrar bilköer.
Mötte en kvinna med ett enormt paket på styret. Kände igen läget.
Man har köpt något i storleken av en skokartong på nätet och får ut en kartong som man skulle kunna få ned cykeln i. Ett spännband på pakethållaren hjälper ibland men ibland skulle man vilja ha typ två axelremmar med ett spännband på för få med sig paket och möjligen en matkasse på cykeln.
Är det en stadig kartong kan du nog försiktigt skära små skåror/hål och trå igenom remmar och sedan fästa angingen på ryggen eller på pakethållare.

/Patrik
 
Jag brukar plocka ur min pryl ur kartongen och platta till kartongen och sen slänga den på närmaste återvinning. Vill ändå inte ta hem den då blir den ju liggandes i hallen i månader.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.