Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-)
om man har en styrsele och behöver en väska till, så kan jag rekommendera den på decathlon. 199 kr plus 49 i porto. Den var mycket större än jag trodde och sväljer mitt tält, liggunderlag, kök och lite småplock. Kanske inte meningen att man ska ha den lika bred som styret, men det går iaf om man har mycket som ska ner.
Välkommen till decathlon.se! Snabb leverans, säker betalning och 30 dagars öppet köp. Hög kvalitet behöver inte innebära högt pris. Sportutrustning, cyklar, tält. 70 sporter under ett tak.
Inför vår första gemensamma cykelsemester köpte jag en liten frampakethållare till två små kamfasväskor som 14 dagar senare såg ut att ha varit med om 30-åriga kriget. Innehållet packat i plastsäck klarade sig galant och väskorna torkade såsmåningom till fin patina.
Beror på hur man kan fästa på cykeln med nyaste cyklarna med lite fästöglor och muttrar svetrsade på gafel kan man anv tex Tubus som bara är böjda rör med en bygel över däcken.
Prova dock före turen hur det är att köra med last på framhjulen,kan kräva lite övning.
Gillar ej modeller med hög tyngd,ramväskor kan nog vara en bra lösning då vikt är centralt placerad utan tyngdpunkts förskjutningar som skapar obalans.
Gick även bra med gamla cycklar med stålramar och kraftiga stål styrstammar att fästa på navaxel i stål och muttrar samt en stor bygelklämma på styrstolpen.
De flesta framgafflar har ett hål vari framaskärmen och ev fälgbroms hålls fast av en genomgående skruv. Det finns utmärkta framlastbärare som fäster där och är en god plats för framväskor, där litet och lätt skall placeras. Rastplagg och regnplagg t ex Fisker Andersen har exaktare beskrivning.
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer