Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Cykla igenom Japan? ( Sapporo - Fukuoka )
- Trådstartare A.K
- Start datum
Några fler tips om läsning på nätet
En lokförare från Newcastle som just nu cyklar den rutt som du pratar om
http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4838&v=7v
Kolla även på länkens gästbok, ser att det finns en kille där med några inlägg, Marcus Hill, som bor i Japan och har cyklat en hel del där. Registrerar du dig på siten så kan du om du vill komma i kontakt med honom och få tips.
Här en annan site http://www.japancycling.org/v2/
Angående flyget så man stramat till det och tar nu rejält betalt för cykeln om man flyger utanför Europa. Men flyg British Airways, där får man ta med en cykel gratis förutom ordinarie bagage, så länge det nu varar. http://www.britishairways.com/travel/bagsport/public/sv_se
Lycka till
En lokförare från Newcastle som just nu cyklar den rutt som du pratar om
http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=3Tzut&doc_id=4838&v=7v
Kolla även på länkens gästbok, ser att det finns en kille där med några inlägg, Marcus Hill, som bor i Japan och har cyklat en hel del där. Registrerar du dig på siten så kan du om du vill komma i kontakt med honom och få tips.
Här en annan site http://www.japancycling.org/v2/
Angående flyget så man stramat till det och tar nu rejält betalt för cykeln om man flyger utanför Europa. Men flyg British Airways, där får man ta med en cykel gratis förutom ordinarie bagage, så länge det nu varar. http://www.britishairways.com/travel/bagsport/public/sv_se
Lycka till
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Kom på en grej, hur ska man göra med Visa kortet, är det bästa att fixa ett extra visakort som man cyklar runt i skosulan med ifall man skulle tappa det?
Tror ni man kan undvika alla dessa mellanlandningar och köra på direktflyg utan att lägga ut alltför mycket mer pengar?
Man märker att det hela tiden kommer upp nya frågor och potentiella "problem" som man gärna vill försöka undvika
Tror ni man kan undvika alla dessa mellanlandningar och köra på direktflyg utan att lägga ut alltför mycket mer pengar?
Man märker att det hela tiden kommer upp nya frågor och potentiella "problem" som man gärna vill försöka undvika
Extrakort är väl alltid bra men stoppa det i skosulan är milt sagt onödigt i Japan. Säkrare land att resa i finns inte. Har inte cyklat där men rest i jobbet.
Glöm inte att kolla bagagereglerna innan du bokar biljett T.ex SAS tar 1800 kr enkel väg för cykeln, liknande belopp får du betala på alla andra bolag förutom BA som jag nämnde tidigare, där det är än så länge gratis.
Men har du tur så kan du komma undan avgiften, det hänger helt på hur incheckningspersonalen reagerar. Men var beredd på att hosta upp pengarna. Det är så här det ser ut numera om man ska flyga utanför Europa ekonomiklass.
Om du söker på Japanlänken så kan du se att det finns en färja från Hokkaido till en ort 6-7 mil norr om Naritaflyplatsen/Tokyo så hemresan är ju enklast att göra från Tokyo.
En tanke om man nu tänker budgetera för höga avgifter är att varför inte lägga dessa pengar på en delbar cykel som går ner i en resväska. Då har man elegant kommit runt cykel/flyg problemet.
En av de vanligaste är www.bikefriday.com . De har även en försäljare i Tanumshede med två testmodeller. Okay de är dyrare än din presumtiva Scott men har du tänkt resa mera med cykel/flyg kanske det är värt att slippa den huvudvärken.
Lycka till
Glöm inte att kolla bagagereglerna innan du bokar biljett T.ex SAS tar 1800 kr enkel väg för cykeln, liknande belopp får du betala på alla andra bolag förutom BA som jag nämnde tidigare, där det är än så länge gratis.
Men har du tur så kan du komma undan avgiften, det hänger helt på hur incheckningspersonalen reagerar. Men var beredd på att hosta upp pengarna. Det är så här det ser ut numera om man ska flyga utanför Europa ekonomiklass.
Om du söker på Japanlänken så kan du se att det finns en färja från Hokkaido till en ort 6-7 mil norr om Naritaflyplatsen/Tokyo så hemresan är ju enklast att göra från Tokyo.
En tanke om man nu tänker budgetera för höga avgifter är att varför inte lägga dessa pengar på en delbar cykel som går ner i en resväska. Då har man elegant kommit runt cykel/flyg problemet.
En av de vanligaste är www.bikefriday.com . De har även en försäljare i Tanumshede med två testmodeller. Okay de är dyrare än din presumtiva Scott men har du tänkt resa mera med cykel/flyg kanske det är värt att slippa den huvudvärken.
Lycka till
Varför köper du inte cyckeln i Japan? Köp en i Sapporo och sälj den Tokyo så slipper du problem med transporter och avgifter.
Scott SUB 30 är nu köpt, fick den för 4000kr, nypris 6000. 08 modellen. Fick även rabatt på tillbehör till cykeln, utrustning osv.
Nej vill inte köpa / sälja cykeln i Japan tycker det är alltför omständigt / opålitligt.
Första gången man åker iväg såhär långt så det räcker med problem som kan ställa till huvudvärk.
Thorn du säger att det beror på incheckningspersonalen.
Finns det inget annat sätt att kunna garantera att jag slipper denna avgiften?
Det där med Kreditkort osv, det litar jag inte på.
Japan är visst säkert land, men idioter finns överallt
Nej vill inte köpa / sälja cykeln i Japan tycker det är alltför omständigt / opålitligt.
Första gången man åker iväg såhär långt så det räcker med problem som kan ställa till huvudvärk.
Thorn du säger att det beror på incheckningspersonalen.
Finns det inget annat sätt att kunna garantera att jag slipper denna avgiften?
Det där med Kreditkort osv, det litar jag inte på.
Japan är visst säkert land, men idioter finns överallt
Ickejapaner i så fall! Har liksom Thorn oxå rest i Japan i tjänsten, det finns verkligen inte mycket att oroa sig för. Ska va att om man är i Roppongi (i Tokyo) en kväll och är alltför full... men som sagt, de enstaka som jag till närmelsevis upplevt som hotfulla där har varit utlänningar.Japan är visst säkert land, men idioter finns överallt![]()
Köpa cykel skulle kunna vara ett problem (nu har du ju redan en), (normal-)stora storlekar finns inte att få tag på...
HasseQ
Temp. avstängd
Hej
Japan är ju helt ofarligt, om man är lite ödmjuk och har lite känsla ! Själv så campade jag där i nästan 6 veckor -> om man hittar ett ställe som är lite off, när det börjar bli mörkt, och sen drar iväg rätt tidigt på morgonen, så är det ok !! Ibland kan man se business-guys in suits sleeping on the sidewalk or in the park - overtaken by booze on the way home from the Pub, No Problem !!
Jag tror att det är enklast att ta med sig allt, trixigt att behöva handla när man kommer dit, ev kan man köpa kartor på plats. Hur det är nu med flygbolag och baggage och så får man kolla in igen, min gamla trip funkade perfekt ändå, !! / Hans
Japan är ju helt ofarligt, om man är lite ödmjuk och har lite känsla ! Själv så campade jag där i nästan 6 veckor -> om man hittar ett ställe som är lite off, när det börjar bli mörkt, och sen drar iväg rätt tidigt på morgonen, så är det ok !! Ibland kan man se business-guys in suits sleeping on the sidewalk or in the park - overtaken by booze on the way home from the Pub, No Problem !!
Jag tror att det är enklast att ta med sig allt, trixigt att behöva handla när man kommer dit, ev kan man köpa kartor på plats. Hur det är nu med flygbolag och baggage och så får man kolla in igen, min gamla trip funkade perfekt ändå, !! / Hans
Det hände en kollega till mig! Han vaknade upp och visste att han var i Tokyo, men inte var. Det finns ju några kvarter att välja på...Ibland kan man se business-guys in suits sleeping on the sidewalk or in the park - overtaken by booze on the way home from the Pub, No Problem !!
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg