www.globetrotter.de
Jag köpte min på Globetrotter i Tyskland.
Inga problem att handla där och betala med kort, OK dom drar pengarna direkt när du beställer men du har grejorna inom en vecka hem till dörren för 150 kr.
Den säljes utan väska men Ortliebs rackpack XL passar perfekt, även den är billigare på Globetrotter, tror jag betalade under 3000 kr för kärran och väskan, på Cykelcity ska dom har 3500 kr för kärra och väska.
Om du ska köra i stan kan du köpa en plastback med lock som tillverkas av Arca systems i Perstorp för ca 250 kr. Den passar precist i en Bob och är perfekt för vardagligt bruk.
Det är rätt att det blir belastning på bakhjulet med en kärra, jag har bytt 3 eker på 300 mil och ska i höst ekra om hjulet med starkare eker och luta dom på "4" istället för på "3". Efter det ska det inte vara några problem.
Jag misstänker att det är när man ska räta upp cykeln efter att man parkerat den som belastningen blir för stor i sidled på bahjulet.
Man ställer nämligen cykel och kärran i 90 ° vinkel och när man sedan rätar upp det hela ser man att hjulet ger sig.
Stefan